گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار پرستو حسنی با عنوان «مسیر حیات» در گالری شکوه برپاست. حسنی در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۱۵ اثر رنگ روغن در این مجموعه به نمایش درآمده است گفت: در شکل‌گیری این مجموعه دو موضوع نقش اساسی داشت. نخست این که درختان همیشه به من حس آرامش می‌دهند و احساس می‌کردم در محل‌هایی که درختان زیاد و قدیمی وجود دارد آدم‌ها خوشحال‌تر هستند و فضا آرامش بخش‌تر است. از سوی دیگر آدم‌ها تلاش می‌کنند در سیارات دیگر نشانه‌های حیات را پیدا کنند و یکی از مواردی که امکان حیات را در آن سیارات تأیید می‌کند امکان رشد گیاهان و درختان است. این مسأله توجه مرا بیشتر به درختان جلب کرد.

حسنی ادامه داد: با نگاه به بدن درختان احساس می‌کردم همه خطوط و نقش‌هایی که روی تنه درختان به وجود آمده است نشان دهنده مسیر زندگی آن‌ها هست. ترک‌های روی تنه آن‌ها خاطره‌ای از حادثه‌ای است که ممکن است ده‌ها یا صد‌ها سال پیش برای آن‌ها رخ داده باشد.

این هنرمند افزود: از درختانی که توجه مرا جلب می‌کردند عکس می‌گرفتم اما در زمان نقاشی کردن به طور کامل متعهد به عکس‌ها نبودم، بلکه آن‌ها الهام اولیه را به من می‌داد. خودم را مقید نکردم که کاملاً رئال کار کنم بلکه خود را آزاد گذاشتم و بیشتر به حسی که داشتم اجازه دادم که با این موضوع درگیر شود. در بیشتر تابلو‌ها دیتیل‌هایی دیده می‌شود که ترک‌های تنه درختان را نشان می‌دهد. در بعضی از تابلو‌ها نیز درختان را تنها یا در کنار هم نشان داده‌ام.

حسنی درباره رنگ‌هایی که در نمایش درختان به کار برده است گفت: زمانی که با دقت به درختان نگاه کردم متوجه شدم همه آن‌ها قهوه‌ای نیستند و تنوع زیادی در رنگ آن‌ها وجود دارد. من در این تنوع اغراق کردم و اگر هاله‌ای از آبی یا قرمز و دیگر رنگ‌ها را در آن می‌دیدم در نقاشی‌های خود به شکل اغراق شده آن‌ها را نمایش دادم. همه این رنگ‌ها در طبیعت وجود دارد اما خاکستری‌تر هستند.

حسنی ادامه داد: نمایش لایه لایه بودن پوست درختان نکته مهمی برایم مهم بود و برای نمایش جنس پوست درختان حجم غلیظ رنگ روغن را به صورت برجسته روی بوم می‌گذاشتم و پس از خشک شدن لایه بعدی را روی آن قرار می‌دادم.