گروه تجسمی هنرآنلاین: شهروندان لندنی خسته از دیدن آسمان خاکستری کافی است سرشان را پایین بیندازند و به کف پیاده‌روها دقت کنند. شاید در مسیر یکی از هزاران اثر هنری بن ویلسن را ببینند که در ۱۷ سال گذشته هر روز بخشی از زندگی خود را برای زیباتر کردن زندگی مردم هزینه کرده است. خیلی‌ها او را در انگلستان «هنرمند آدامسی» می‌شناسند؛ کسی که از بین میلیون‌ها آدامس جویده رهاشده در کوچه و خیابان، هزاران مورد را با دستان هنرمندش یک اثر هنری مینیاتوری کرده است.

اگر بخت یار هنردوستان باشد، می‌توانند ویلسن را نشسته کنار پیاده‌رو بیابند که دارد روی یک آدامس پهن‌شده در کف زمین با قلم طرح و نقش می‌زند. این هنرمند آدامسی ۵۸ ساله روشی منحصر به فرد برای کشیدن نقاشی روی آدامس دارد؛ اول آدامس را پهن می‌کند، بعد روی آن اسپری می‌زند و سپس با سه لایه اکریلیک آدامس را به مرحله نهایی آماده‌سازی می‌رساند. حالا نوبت کشیدن نقش‌هایی است که گاهی در ستایش نهادهای محلی است و گاهی هم مرور زندگی روزمره مردم.

شاید کاری که ویلسن می‌کند، چندان مهم به نظر نرسد و خیلی زود با ماندن زیر پای عابران پیاده از بین برود اما زیباتر کردن شهری که آسمان‌هایش خاکستری‌تر از همیشه شده، اقدامی نمادین است برای زیباتر کردن زندگی شهروندان.

Pavement Picasso4

Pavement Picasso3

Pavement Picasso2

Pavement Picasso1