گروه تجسمی هنرآنلاین: همزمان با بالا گرفتن خشونت‌ها در شهر قدیم قدس و تلاش‌های غاصبانه صهیونیست‌ها برای بیرون کردن ساکنان اصلی قدس شریف از خانه‌هایشان در محله قدیمی شیخ جراح، هنرمندان هم کوشیدند با خلق اثر همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین به نمایش بگذارند. حنین نضال یکی از نخستین هنرمندانی بود که به این ماجراها واکنش نشان داد.

او با الهام گرفتن از اقدام نبیل الکرد در دیوارنویسی و مخالفت با تخلیه خانه خود در شیخ جراح، تصویری در زمینه سیاه با همین مضمون خلق کرد. مثنی حسین و هادی علاءالدین هم تصویری از خانه‌های رنگی بیت‌المقدس با شعار شیخ جراح را نجات دهید به اشتراک گذاشتند که با استقبال بسیار خوب و بازنشر چهره‌های جهانی چون دوا لیپا و انور حدید روبه‌رو شد.

شیرین، هنرمند فلسطینی-آمریکایی دیگر چهره‌ای بود که کوشید با هنر به جنگ اشغالگری صهیونیست‌ها در قدس شریف برود. او که سال گذشته با طرحی برای مرگ دردناک جورج فلوید خبرساز شده بود، این بار هشتگ شیخ جراح را نجات دهید را دستمایه خلق اثر کرد و باعث شد ویکند، خواننده سرشناس کانادایی آن را در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارد.

نوری فیلحان، از مستعدترین هنرمندان منطقه در تصویرسازی خود برای درد و رنج قدس و مردم مظلوم فلسطین اشک ریخته و با شعار هرگز خاک خود را ترک نمی‌کنیم برای مردم دعا کرده است. راما دواجی، هنرمند دمشقی ساکن نیویورک و عذرا آیدوغان، هنرمند ترک‌تبار آلمانی هم دیگر چهره‌هایی بودند که به اشغال شیخ جراح واکنش نشان دادند.

Jarrah5

Jarrah4

Jarrah3

Jarrah2

Jarrah1

Jarrah