گروه تجسمی هنرآنلاین: تصمیم مکرون برای نشان دادن چراغ سبز به خارج شدن بخش‌هایی از فرانسه از قرنطینه کرونا در میانه‌های ماه آینده میلادی هنوز رسمی اعلام نشده اما به برخی رسانه‌ها و روزنامه‌های این کشور درز کرده است. انتظار می‌رود این خبر مهم امروز جمعه اعلام رسمی و عمومی شود، هر چند روزنامه لوپاریزین به نقل از رئیس جمهوری فرانسه نوشت: «از روز ۱۹ می ما باید به شیوه زندگی فرانسوی بازگردیم و همدلی و فرهنگ خود را به نمایش بگذاریم.»

موزه‌ها که از اکتبر گذشته درهایشان را باز نکرده‌اند، فعالیت خود را همزمان با دیگر مکان‌های فرهنگی و هنری از جمله سینماها، تئاترها و سالن‌های کنسرت البته با ظرفیت محدود از سر می‌گیرند. گالری‌های تجاری و رستوران‌ها و کافه‌های در فضای باز هم از همان روز ۱۹ می باز می‌شوند. گرچه فعالیت مکان‌های سربسته برای فاز دوم بازگشایی‌ها از روز نهم ژوئن برنامه‌ریزی شده است و تا آن زمان حضور در فضای داخلی رستوران‌ها و کافه‌ها ممنوع است.

قرار است دولت فرانسه طرح موسوم به گذرنامه سلامت را هم اجرایی و عملیاتی کند که در شرایط ویژه به گردشگران خارجی اجازه حضور در این کشور می‌دهد. قانون منع آمد و شد از ساعت هفت عصر از روز ۱۹ ماه می به ساعت ۲۱ و از نهم ژوئن به ساعت ۲۳ تغییر می‌کند. تا پایان ژوئن هم دیگر قانون منع رفت و آمد در ساعت‌های شبانگاهی اجرا نمی‌شود.