سرویس تجسمی هنرآنلاین: دولت سوئیس که از میانه‌های ماه ژانویه قرنطینه سراسری را آغاز کرده بود، در آستانه آغاز فصل بهار به موزه‌ها، مکان‌های ورزشی، باغ‌های وحش و گیاه و فروشگاه‌ها در نخستین مرحله از برداشته شدن قرنطینه باز می‌شوند اما کافه‌ها و رستوران‌ها همچنان بسته می‌مانند و گرد هم آمدن مردم در فضاها و مکان‌های سربسته هم محدود به حضور فقط پنج نفر خواهد بود.

نینا سیمر، مدیر موزه هنرهای زیبای برن با انتشار یک بیانیه از باز شدن دوباره موزه و حضور مردم ابراز شادمانی کرد. موزه برن قرار بود اواخر سال گذشته میزبان نمایشگاه «ابزار آرمانشهر» باشد که به دلیل شروع شدن قرنطینه در کانتون برن از ۲۲ دسامبر، تعطیل شد. موضوع این نمایشگاه کاربرد هنر در دگرگونی‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در آمریکای لاتین است و تا ۲۱ مارس ادامه می‎یابد.

بنیاد بیلر در بازل هم بازگشایی دوباره موزه را با بازدید رایگان دو روز اول مارس جشن می‌گیرد. نمایشگاه «رودن/آرپ» یک هفته پس از آغاز به کار در دسامبر بسته شد و قرار است در دوره تازه تا ۱۶ ماه می آثار مجسمه‌سازی آگوست رودن و هانس آرپ را به نمایش و مقایسه بگذارد. مسئولان موزه از مردم خواسته‌اند برای پرهیز از در صف ماندن، بلیت‌های بازدید را آنلاین بخرند.

موزه هنرهای زیبای بازل هم که در دوران قرنطینه میزبان نمایشگاه آثار رامبرانت بود، از دوم مارس باز می‌شود و از ۲۰ مارس با نمایشگاه آثار سوفی تویبر-آرپ درهای خود را به روی دوستداران هنر معاصر می‌گشاید.

موج دوم کرونا در سوئیس به پایان رسیده و انتظار می‌رود تا تابستان آینده ۷۰ درصد جمعیت آن واکسن کرونا بزنند. تا امروز بیش از ۹۰۰۰ نفر از ۸.۶ میلیون نفر مردم این کشور اروپایی به دلیل ابتلا به کرونا جان داده‌اند.