به گزارش هنرآنلاین،  کتاب "عناصر طراحی" نوشته گیل گریت هانا و ترجمه شعبانعلی قربانی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه هنر اصفهان، توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) منتشر شد.

این کتاب در هفت فصل شامل: زندگی‌نامه کاستلو، مبانی حجم، مطالعات پیشرفته در فرم، مطالعات درباره فضا، پیشرفت و توسعه، کارهای حرفه‌ای و پروژه‌های دانشجویی به چاپ رسیده است.

در مقدمه مترجم آمده است: "عناصر طراحی کتابی است موجز، آموزنده و بسیار ارزشمند برای طراحان، اساتید و دانشجویان. به‌عنوان کتابی دربارۀ مبانی، این اثر دربردارندۀ مجموعه‌ای از مباحث و تمرینات است که خواننده را از مراحل ابتدایی کار با فرم‌های ساده تا خلق راه‌حل‌های پیچیده برای مسائل مشکل طراحی راهنمایی می‌کند. به‌عنوان تفسیری بر ارتباطات بصری و فرمی موجود در طراحی، این کتاب درس‌های لازم را برای درک بهتر فرم و فضا و مبانی ارتباطات بصری طراحی سه‌بعدی به خواننده می‌آموزد. رووینا رید کاستلو به مدت سی سال به تدریس عناصر طراحی و ساختار روابط بصری در دانشگاه پرات نیویورک اشتغال داشت. او در آنجا برنامه‌ای آموزشی تهیه و تدوین کرد که به‌عنوان درس مبانی در بسیاری از کلاس‌های طراحی در دانشگاه‌های سراسر دنیا به کار گرفته شد."

کتاب "عناصر طراحی" را مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) در ۲۷۲ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به بهای ۶۹۰۰۰ تومان، روانه بازار کتاب کرده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به تقاطع خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۰، کتاب‌فروشی فرهنگستان هنر، مراجعه یا از طریق فروشگاه اینترنتی موسسه متن به نشانی matn.honar.ac.ir نسبت به خرید آن اقدام کنند.