سرویس تجسمی هنرآنلاین: موزه هنر فریست نشویل (Nashville's Frist Art Museum) در امریکا در بیستمین سالگرد تاسیس میزبان نمایشگاه آثار پیکاسو  می‌شود.

در این نمایشگاه 75 اثر شامل نقاشی، کار روی کاغذ و مجسمه دیده می‌شود. برخی از بزرگ‌ترین شاهکارها و همچنین آثار کمتر شناخته شده این هنرمند در بسیاری از دوره‌های معروف کاری‌اش نیز به نمایش در می‌آید.

مارک اسکالا (Mark Scala) کیوریتور موزه فریست نشویل، در مورد این نمایشگاه گفته است: "بینندگان می‌بینند که چطور پیکاسو به‌طور مداوم بدن را تجزیه و تحلیل  و دوباره بازسازی می‌کند. او همچنین در حال بازآفرینی تاریخ شکل‌گیری بعنوان ترکیبی از دیدگاه روانشناختی در مورد بشریت و مشاهدات در مورد ماهیت مخرب زندگی در قرن 20 است".

این نمایشگاه برداشت منحصر به فرد پیکاسو از بدن انسان را از طریق هنر انتزاعی هندسی به نمایش می‌گذارد. بسیاری از سوژه‌ها در این آثار شامل پرتره‌های دوستان، اعضای خانواده، همسران و مدل‌ها است.

پیکاسو - برای موزه هم موزه هنر فریست نشویل

 بر اساس بیانیه موزه هنر فریست، این نمایشگاه، آثار پیکاسو در دوره‌های مختلف از جمله زندگی حرفه‌ای او در دوره کوبیسم و همچنین آثار الهام گرفته از هنر آفریقا و ایبری را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

 سوزان اچ. ادوارز (Susan H. Edwards)، مدیر عامل موزه هنر فریست نشویل، گفته است: "برای سا‌ل‌های زیادی به دنبال نمایش آثار پیکاسو بوده‌ایم و از اینکه در طی بیستمین سالگرد تاسیس خود این مجموعه حیرت‌انگیز را با شهروندان و همه کسانی که برای دیدن آن سفر می‌کنند، به اشتراک بگذاریم بسیار هیجان زده هستیم".

این نمایشگاه از 17 بهمن (5 فوریه) تا 13 اردیبهشت (2می) برگزار خواهد شد.