به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران صبح روز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه درباره وضعیت نامناسب آبیاری محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر و خسارات جدی به مجسمه‌های آن انتقاد و اظهار کرد که شیوه نادرست آبیاری در محوطه موزه، آسیب‌های جبران ناپذیری به این آثار فاخر که نمونه بعضی از آنها در دنیا کمتر یافت می‌شود وارد کرده است. 

در واکنش به این گفته‌های نظری، روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران نیز در توضیحی اعلام کرد: "مجسمه‌های باغ مجسمه و فضای بیرونی موزه هنرهای معاصر تهران درست و مناسب نگهداری شده است و هیچ آسیبی به آنها وارد نشده است و غیر از تاثیر محیط طبیعی، آفتاب و بارندگی، مجسمه‌ها از آبیاری فضای سبز هیچ آسیبی ندیده‌اند. دو مجسمه جاکومتی هم که احتمال داشت در فضای باز آسیب ببینند اسفند سال ۱۳۹۶ با حضور مرمت کار ارشد آثار جاکومتی از بیرون به داخل موزه هنرهای معاصر تهران منتقل شد و در حال حاضر در داخل موزه نگهداری می‌شود.

سایر مجسمه‌های فضای بیرونی معاصر تهران نیز به طور مرتب و مداوم بررسی می‌شود و در صورتی که احتمال آسیب باشد برای جلوگیری از آسیب احتمالی اقدام می‌شود.