به گزارش هنرآنلاین، این برنامه سلسله گفت‌وگوهایی است با محوریت مجسمه است که توسط انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران برگزار می‌شود. در این سلسله گفت‌وگوها، روح‌الله شمسی‌زاده، مجسمه‌ساز، پژوهشگر و مدرس دانشگاه به گفت‌وگو و تبادل‌نظر با هنرمندان و صاحب‌نظران می‌پردازد.

مستندسازی شرایط روز و تبیین سیر تکوینی آثار هنرمندان و همچنین ایجاد بستر گفت‌وگو با صاحب‌نظران پیرامون مباحث مرتبط با مجسمه‌سازی از اهداف این برنامه است.

دومین گفت‌وگوی این برنامه با سید مجتبی موسوی، مدیر هنری، مجسمه‌ساز و مدرس دانشگاه است. موسوی فارغ‌التحصیل کارشناسی مجسمه‌سازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. حضور او در سازمان زیباسازی شهر تهران به عنوان مدیر اداره حجم و معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان، در دهه ٨٠ و ٩٠ مقارن با برگزاری رویدادهای متنوع مجسمه‌سازی است. برگزاری ٩ دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی و ٦ دوره بینال مجسمه‌سازی شهری و سیاست‌گذاری رویدادها و فراخوان‌های مرتبط با حضور مجسمه در شهر، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی موزه مجسمه، موزه مشاهیر، موزه علی‌اکبر صنعتی، رویدادهای فستیوالی و غیره بخشی از فعالیت‌های اوست. همچنین او جزو اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران نیز بوده و در زمینه طراحی و ساخت مجسمه نیز فعالیت دارد. او مدرس رشته مجسمه‌سازی در دانشگاه‌های مرتبط با این رشته است.

این گفت‌وگو ساعت ۱۸:۳۰ شنبه ٢٠ خرداد ١٣٩٩ به صورت زنده در صفحه اینستاگرام انجمن هنرمندان مجسمه‌سازان ایران برگزار می‌شود.