سرویس تجسمی هنرآنلاین: بنکسی آخرین اثر خود را با موضوع پرستاران ابرقهرمان در بیمارستان ساوتهمپتون ارائه داده است. این اثر با همکاری مدیران بیمارستان در این مکان نصب شده است و برای بهره‌مندی سازمان خدمات بهداشت ملی انگلستان در اواخر سال جاری به حراج گذاشته می‌شود.

این هنرمند خیابانی برای ادای احترام به ابرقهرمانان واقعی این روزها که در شیوع بیماری کرونا مشغول انجام خدمت هستند، در بیمارستان ساوتهمپتون یکی از مراکز عمومی مقابله با بیماری کرونا نصب شده است.

در این نقاشی سیاه و سفید که در نزدیکی ساختمان اورژانس  بیمارستان عمومی ساوتهمپتون نصب شده است، این هنرمند کودکی را نشان می‌دهد که با یک عروسک پرستار که ماسک بر صورت دارد بازی می‌کند، در حالی که ابرقهرمانان مارول مانند بتمن و اسپایدرمن کنار گذاشته شده‌اند.

این اثر با همکاری مدیران بیمارستان نصب شده است و در اواخر سال جاری برای جمع‌آوری کمک مالی به سازمان خدمات بهداشت ملی انگلستان (NHS) حراج خواهد شد.

بنکسی در یادداشتی به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی این بیمارستان نوشته است: "از همه کارهایی که انجام می‌دهید متشکرم. من امیدوارم که این اثر این مکان را کمی روشن کند، حتی اگر اثر سیاه و سفید است."

او در یک پست اینستاگرامی که امروز همزمان با روز ملی پرستاران در ایالات متحده منتشر کرده است نوشته: "تغییر بازی".

پائولا مدیر اجرایی بیمارستان ساوتهمپتون به بی‌بی‌سی گفت: "این واقعیت که بنکسی سهم برجسته فعالیت‌های سازمان خدمات بهداشت ملی انگلستان را در این بحران به رسمیت شناخته، افتخار بزرگی است." .

وی اضافه کرد: "این واقعاً برای همه در بیمارستان ساوتهمپتون بسیار ارزشمند است، زیرا مردم لحظه‌ای از زندگی شلوغ خود را برای مکث، تأمل و قدردانی در برابر این اثر هنری می‌گذرانند. بدون تردید این موضوع باعث تقویت روحیه کادر درمانی و هر کسی که در بیمارستان ما مراقبت می‌شود، خواهد شد. "

banksy

منبع: the art newspaper