سرویس تجسمی هنرآنلاین: گالری‌های هنری پس از حدود دو ماه تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، کم‌کم فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرند و شیوه‌های جایگزین را برای حضور در صحنه هنر پیش می‌گیرند. اسفندماه  سال گذشته چند گالری برای رویدادهای پایان سال و فروش آثار هنری به استفاده از فضای مجازی روی آوردند، اما به مرور و با گذر از تعطیلات ابتدای سال نو، رویدادهای جدی‌تری توسط گالری‌ها تعریف شد و با نمایشگاه‌های جدیدی مواجه بودیم که به‌جای فضای گالری، در فضای مجازی افتتاح شده و آثار جدیدی از هنرمندان را پیش روی مخاطبان گذاشتند. درعین‌حال تعدادی از گالری‌ها نیز به مرور نمایشگاه‌های قبلی خود پرداخته و آثاری از هنرمندان را در صفحه اینستاگرام گالری قرار می‌دهند. در ادامه این گزارش نگاهی داریم به گالری‌های فعال در فضای مجازی.

 

اُ: نمایشگاه مجازی مجموعه‌ جدید حمیدرضا امامی از جمعه ۱۲ اردیبهشت در گالری اُ در صفحه اینستاگرام @ogallerytehran برگزار می‌شود. همچنین بازدید حضوری با هماهنگی قبلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

آران: گالری آران با ایجاد صفحه‌ای جدید در اینستاگرام، آثار تعدادی از هنرمندان را برای نمایش و فروش در معرض دید مخاطبان گذاشته است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه@aaranonline از این آثار دیدن کنند.

ایرانشهر: پروژه "آتلیه ۹۹" با نمایش آثار جمعی از هنرمندان تجسمی، فرصتی برای نمایش و خرید آثار هنری فراهم می‌کند. گالری ایرانشهر با حذف سهم گالری و قیمت‌گذاری تعدیل‌شده، شرایطی ویژه جهت ترغیب خریداران و کلکسیونرها فراهم آورده تا ضمن ایجاد موقعیت مناسب برای خرید آثار، در این شرایط خاص امکان کسب درآمد و ادامه کار هنرمندان در ماه‌های آتی نیز فراهم شود. علاقه‌مندان برای دیدن و یا خرید آثار می‌توانند به نشانی http://surface.iranshahrartgallery.com مراجعه کنند.

باوان: گالری باوان این روزها به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری تعطیل است اما علاقه‌مندان می‌توانند با تعیین وقت قبلی از نمایشگاه "زیست‌بوم" دیدن کنند و یا بر روی سایت گالری باوان تور مجازی نمایشگاه را به صورت سه‌بعدی در نشانی bavangallery.com/Habitat_VR مشاهده کنند.

چوم: نخستین نمایشگاه گالری چوم با عنوان "چو گل ده روز" با آثار جمعی از هنرمندان معاصر به صورت مجازی شکل گرفته است. ساسان ابری، پونه اوشیدری، مرتضی پورحسینی، حسین تمجید، آهو حامدی، امیر سقراطی، ساله شریفی، امیر فرهاد، کسری گلرنگ و جانان نوذری هنرمندانی هستند که آثار آنها در این مجموعه به نمایش درآمده است. نمایشگاه "چو گل ده روز" تا ۷ خرداد ۱۳۹۹ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی www.choom.gallery از نمایشگاه بازدید کنند.

دستان: نمایشگاه مجازی آثار فریدون آو با عنوان "یک فصل کاری" که شامل دو مجموعه از آثار این هنرمند است توسط گالری دستان برپاست. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۳ اردیبهشت به سایت گالری دستان به نشانی https:dastan.gallery و همچنین صفحه اینستاگرام @_aartmaart_ مراجعه کنند.

دنا: گالری دنا در نظر دارد حراج ماه خود را بر اساس پلتفرمی که در سایت گالری طراحی شده به صورت آنلاین و ماهانه برگزار کند. حراج اردیبهشت‌ماه با آثاری از هانیبال الخاص، فرشید پارسی‌کیا، حمید جانی‌پور، ساوالان جماعتی، فرزانه حسینی، حبیب فرشباف، کیومرث کیاست، علی کیانی امین، یوریک کریم مسیحی، ساسان مؤیدی، کیومرث هارپا، سینا یعقوبی در سایت گالری دنا به نشانی www.denagallery.ir برپاست.

زرنا: اولین نمایشگاه مجازی گالری زرنا با عنوان "سونات پاتتیک" با کانسپت اندیشه‌های هنرمند در قالب طراحی با نخ و سوزن، تا آخر اردیبهشت‌ماه در صفحه اینستاگرام zarnagallery برپاست. همچنین علاقه‌مندان جهت بازدید حضوری از این آثار می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هماهنگی به گالری مراجعه کنند.

سرادی‌پور: نمایشگاه آنلاین مجموعه آثار علی ذاکری با عنوان "در دشت‌های کودکی" توسط گالری سرادی‌پور برپاست. آثار این مجموعه علاوه بر اینستاگرام گالری به نشانی @saradipour.art بر روی پلتفرم آرتسی Artsy.net و آرت نت Artnet.com  تا 30 خردادماه قابل مشاهده است.

سهراب: گالری سهراب تعدادی از آثار هنرمندان گالری را برای نمایش و فروش در اینستاگرام گالری قرار می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی sohrabartgallery @ مراجعه کنند.

شیرین: گالری شیرین در صفحه اینستاگرام خود هر روز آثاری از هنرمندان این گالری را به نمایش و فروش گذاشته و مشخصات کاملی از آنها را ارائه می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی shiringallerytehran@ مراجعه کنند.

گلستان: نمایشگاه مجازی ‌نقاشی و مجسمه با آثاری از الیکا ابراهیمی قاجار، سوسن ادیبی، سهیلا الله‌قلی، بهرو باقری، فیروزه بختیاری، پونه جعفری‌نژاد، رویا حسینی، اشلینگ حق‌شناس، ساناز دزفولیان، نازنین رجب‌دوست، راحیل سراج، مریم عاشوری، رضا عنصری، شمس‌الدین غازی، آریو فرضی، ساناز فیضی‌زاده، گلناز قدیری، علی قهرمانی، مریم کوهستانی، فربد مرشدزاده، ندا معین‌افشاری، نازیلا مقدم، لیلا میری، رایکا میلانیان، هومن نصیری، مرجان نعمتی و آرمان یعقوب‌‌پور تا 5 خرداد در سایت گالری گلستان به نشانی http://www.golestangallery.com برپاست.

لاله: نمایش مجازی نهمین سالانه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران در صفحه اینستاگرام نگارخانه لاله به نشانی @lalehgallery برپاست.

ماه: گالری ماه در شرایطی که بازدید از گالری برای عموم امکان‌پذیر نیست، تصمیم به نمایش آثار هنرمندان گالری از مجموعه‌های جدید یا قدیمی آنها در صفحه اینستاگرام @mahartgallery گرفته است.

مژده: نمایشگاه آنلاین فروش آثار هنرمندان در صفحه اینستاگرام گالری مژده برپاست. علاقه‌مندان برای دیدن این آثار می‌توانند علاوه بر اینستاگرام به سایت WWW.MOJDEHGALLERY.COM مراجعه کنند.

هما: گالری هما گفت‌وگوهای زنده با هنرمندان را جایگزین افتتاحیه‌های گالری کرده و این رویداد هر جمعه ساعت 16 برگزار می‌شود. جمعه 12 اردیبهشت صفحه اینستاگرام گالری هما به نشانی @ homaartgallery میزبان فرشید شفیعی است.