به گزارش هنرآنلاین، این رویداد با هدف کشف استعدادهای جوان و نوظهور در حوزه طراحی، توسعه هنر طراحی به عنوان هنری بنیادین و در عین حال مستقل، توسط انجمن هنرهای تجسمی استان سمنان و با همکاری انجمن نقاشی دانشگاه هنر سمنان برنامه‌ریزی و ساماندهی شده است.

نمایشگاه نخستین سالانه طراحی معاصر سمنان ابتدا در گالری سیمرغ فرهنگسرای کومش سمنان برپا شده است و این دومین نمایشگاهی است که برای نمایش بخشی از آثار در تهران و در نگارخانه لاله برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه به دلیل محدودیت فضای نمایش، تنها بخشی از یک صد اثر هنری که از بین 550 اثر ارسالی از 110 هنرمند به دبیرخانه نمایشگاه سالانه راه یافته بود به نمایش درخواهد آمد. داوری این سالانه را سیروس آقاخانی، هادی رحمتی، فرامرز خانی و غلامرضا سماوی بر عهده داشتند.

نمایشگاه گزیده‌ای از اولین سالانه طراحی معاصر سمنان روز جمعه 4 بهمن 1398 ساعت 16 تا 20 در نگارخانه لاله گشایش می‌یابد و برای بازدید از تاریخ 5 تا 15بهمن ساعت 9 تا13 و 14 تا 18 و پنجشنبه‌ها ساعت 9 تا 13 به استثنای روزهای تعطیل دایر خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.