سرویس تجسمی هنرآنلاین: جمعیت ‌هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد یاری‌رسان بین‌المللی با هدف هم‌گرایی و هم‌افزایی عمومی در خصوص فعالیت‌های امدادی، بشردوستانه و صلح‌طلبانه، دومین جشنواره رسانه‌ای "مداد قرمز" را برگزار می‌کند.

‌روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، عکاسان، نویسندگان مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اینترنتی و گزارشگران رسانه‌های تصویری و شنیداری می‌توانند ضمن مطالعه فراخوان جشنواره آثار خود را با محوریت فعالیت‌های جمعیت‌هلال‌احمر در عرصه داخلی و بین‌المللی ارسال کنند.

فعالیت‌های بشردوستانه و داوطلبانه، صلح و عدم تبعیض، امدادرسانی، تسکین آلام بشری در حوادث طبیعی (سیل و زلزله و…) و حوادث انسانی (سوانج جاده‌ای، مهاجرت، جنگ و... موضوعاتی هستند که برای جشنواره در نظر گرفته شده است.

این رویداد در دو بخش‌ عمومی (روایت‌های رسانه‌ای از موضوعات جشنواره در رویدادهای داخلی و بین‌المللی) و بخش ویژه سیل (روایت‌های رسانه‌ای از سیل سال98 در استان‌های سیل‌زده) برگزار می‌شود.

در بخش هنری نیز علاقه‌مندان می‌توانند در حوزه عکس، کارتون و کاریکاتور، پوستر و طرح‌های گرافیکی آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

آخرین مهلت ارسال آثار تا پایان مردادماه 98 و از طریق سایت جشنواره است. فقط آثاری که در رسانه‌های نوشتاری، دیداری، شنیداری و فضای مجازی (کانال‌های رسانه‌ای و رسمی ثبت شده) منتشر شده، اجازه شرکت در جشنواره را دارند، اما تمام آثار حوزه‌ گرافیک، موشن‌گرافی، تیزر و کلیپ از این موضوع استثناء هستند.

شرکت‌کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی redpencil.ir مراجعه کرده و یا با دبیرخانه جشنواره با شناسه تلگرامی @Redpencil98 و یا شماره‌های 85632455 در تماس باشند.