به گزارش هنرآنلاین، کتاب چاپ دستی "مه و خورشید" شامل طراحی‌های جدید فرح اصولی در گالری شیرین رونمایی شد. این کتاب که به شیوه سیلک اسکرین توسط مسعود جزنی و حسین اترشی بر روی کاغذهای دست‌ساز چاپ‌شده است، تنها در 30 نسخه فراهم شده است. در چاپ این آثار از 4 رنگ استفاده شده و بر هر صفحه آن امضای فرح اصولی وجود دارد.

علاوه بر رونمایی کتاب، مجموعه‌ آثار فرح اصولی که ویژه انتشار در این کتاب، طراحی شده‌اند نیز بر دیوارهای گالری به نمایش درآمد. طرح‌های مدادی و ساده که بر روی مقوا یا کاغذهای نازک و شفاف کشیده شده‌اند، در ادامه همان نگاهی هستند که اصولی در طول سالها به نگارگری ایرانی داشته است. او یکی از اولین هنرمندانی است که مینیاتور را به عنوان ابزاری برای به نمایش کشیدن ابعاد شخصی و معاصر زندگی زنان استفاده کرده است.

کتاب "مه و خورشید" از مجموعه کتاب‌های دست‌ساز "آرتیست بوک" است که در چند سال گذشته توسط مازیار مصور رحمانی در تیراژ محدود منتشر شده‌اند و در آنها آثار اصل و چاپ دستی وجود دارد.

بخش دیگری از این نمایشگاه به نمایش تابلوهایی اختصاص دارد که برگرفته از آثار قدیمی فرح اصولی هستند. 9 تابلو که در فاصله سالهای 62 تا 67 توسط این هنرمند نقاشی شده بودند، حال به عنوان یک نسخه چاپی با امضای هنرمند بار دیگر احیا شده است. هر کدام از این آثار در 7 نسخه ارائه شده‌اند تا علاقه‌مندان به آثار اصولی بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

همچنین فیلم مستند "میان سایه و نور" به کارگردانی خسرو سینایی که در سال 1381 درباره اندیشه‌، سبک و آثار فرح اصولی ساخته شده است، برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه آثار فرح اصولی تا 19تیر در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک 5 برپاست.