به گزارش هنرآنلاین، محمود زادمهر، هنرمند نقاش درباره اجرای اثر خلیج فارس، گفت: سال‌هاست که می‌شنویم هجمه‌های مختلفی به سمت خلیج فارس وارد می‌شود و برخی این خلیج زیبا را به نام‌های دیگری می‌خوانند. در همین راستا بنا بر این قرار گرفت که اثری را با نام خلیج فارس در بلواری با همین نام واقع در محدوده دریاچه خلیج فارس اجرا کنم.

او درباره نحوه اجرای این اثر گفت: با توجه به اینکه بخشی از هدف ما اشاره به قدمت تاریخی خلیج فارس بود، بخشی از زمان خود را اختصاص دادم تا یک تصویر قدیمی از خلیج فارس به دست آورم و آن را روی دیوار اجرا کنم. بر همین مبنا تصویری از خلیج فارس را از کتاب ابواسحاق استخری بر روی این دیوار نقاشی کردم که کاملاً جنبه مستند و تاریخی دارد.

این هنرمند نقاش تصریح کرد: با توجه به اینکه محیطی که اثر در آن اجرا شد، نیز خلیج فارس نام داشت، سعی کردم که اثری کاملاً همگام با محتوای محیط انتخاب کنم تا مخاطبان از رنگ‌ها و فضای موجود در اثر بهره‌مند شوند.

زادمهر ادامه داد: این اثر بر روی یک دیوار به ابعاد 230 متر مربع و با آکرولیک اجرا شد که بازخورد نسبتاً خوبی را نیز در بین مخاطبان و اهالی داشت.

او خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این بود که بتوانیم اثری را بر روی دیوار نقاشی کنیم که علاوه بر انتقال احساس خوب و مثبت به مخاطب بتواند، اطلاعات موثر و مفیدی را نیز ارائه دهد به همین خاطر در بالای نقاشی اطلاعات مربوط به خلیج فارس را نیز ذکر کردیم.

این هنرمند، فعالیت‌های شهری را عامل مهمی در رشد روحیه و دیدگاه هنری جامعه دانست و گفت: بسیاری از ساکنان ساختمانی که بر روی دیوار آن کار را آغاز کردیم، در بدو امر واکنشی نداشتند اما در پایان اجرای نقاشی برخوردهای خوبی را نیز دریافت کردیم.

زادمهر افزود: دیوارنگاری‌ها عامل مهمی برای خروج از یکنواختی در فضای کنونی شهر هستند، بنابراین قطعاً تمرکز و فعالیت در این رشته‌ها اتفاق بسیار خوب و مفیدی است.

شایان ذکر است، اثر "خلیج فارس" توسط محمود زادمهر، دارای مدرک کارشناسی رشته نقاشی است که از سال 80 در این زمینه فعالیت دارد، در محدوده منطقه18، خیابان خلیج فارس، ضلع شرقی، انتهای بلوار خلیج فارس، جنب بوستان اروند، بن بست اول اجرا شده است