سرویس تجسمی هنرآنلاین: در پی وقوع سیل در شهرهای مختلف ایران و مشکلات فراوانی که برای مردم سیلزده به وجود آمد، بسیاری از مردم کشورمان با کمک‌های نقدی و غیر نقدی به یاری هموطنان رنج کشیده خود شتافتند تا اندکی از بار مشکلات آنها را کم کنند. در این میان هنرمندان نیز تلاش کردند به شیوه خود برای کمک به سیل‌زدگان بکوشند و با ارائه آثار هنری، عواید فروش آن را به هموطنان اهدا کنند. در همین راستا تعدادی از گالری‌های تهران با اعلام فراخوان و یا انتخاب آثار از میان هنرمندان همکار خود، فرصتی را فراهم کردند تا مردم علاقه‌مند به هنر نیز بتوانند در عین کمک به سیل‌زدگان، یک اثر هنری را به خانه خود ببرند.

نخستین نمایشگاهی که در این زمینه شکل گرفت، توسط حوزه هنری انجام شد. در این حرکت خیرخواهانه حوزه هنری از هنرمندان دعوت کرد تا آثار خود را به منظور ارائه در نمایشگاه تا تاریخ 19 فروردین، به واحد تجسمی ارسال کنند و زمان برپایی نمایشگاه نیز از ۲۰ تا ۲۴ فروردین‌ماه  اعلام شد.

همچنین نمایشگاه "باران بهانه شد" در گالری سرزمین هنر برپاست که 23 فروردین با نمایش آثار ۵۰ هنرمند آغاز شد. در این نمایشگاه که تا ۳۰ فروردین ادامه دارد آثاری از کامبیز درم‌بخش، علیرضا آدم‌بکان، رضا افسری، رضا بانگیز، کیوان بیرانوند، مهرداد خطایی، بهزاد شیشه‌گران، محمدهادی فدوی، مسعود کشمیری، جلال‌الدین مشمولی، علیرضا سعادتمند، اوژن شیراوژن، مهرداد فلاح، محسن کرمی و... به نمایش درآمده است.

گالری مژده در نمایشگاهی با نام "تنها نیستیم" که از 28 تا 31 فروردین برپا می‌شود، حراج آثار هنرمندانی که هنرشان را برای کمک به هموطنان آسیب دیده تقدیم کرده‌اند، برگزار می‌کند. در این نمایشگاه که صد در صد عواید حاصل از فروش آثار صرف کمک به مردم سیل‌زده خواهد شد، بخشی از مجموعه گالری مژده، آثار متعلق به مجموعه‌داران مختلف و آثاری که توسط هنرمندان به این نمایشگاه اهدا شده است، به فروش گذاشته خواهد شد. رضا مافی، منوچهر نیازی، ناصر اویسی، مهدی فلاح، بهرام حنفی، احمد آریامنش، مرتضی گودرزی دیباج، امیرحسین دلبری، کیارش یعقوبی، سروش میلانی‌زاده، سیامک زمردی و... از جمله هنرمندانی هستند که آثار آنها به سیل‌زدگان اهدا شده است.

در فراخوانی که گالری نگر اعلام کرده است نیز از هنرمندان دعوت شده است آثار خود را برای کمک به هموطنان سیل‌زده در یک مجموعه نمایش دهند. در این نمایشگاه ۵۰ درصد یا تمام عواید حاصل از فروش آثار، بر اساس نظر هنرمند صرف کمک به سیل‌زدگان خواهد شد.