سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه میکس‌مدیای نسرین قره‌داغی ونجانی با عنوان "سایه روشن" در گالری ویستاپلاس برپا است. این هنرمند درباره آثار خود گفت: آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه در ابعاد کوچک هستند و درواقع کار روی عکس به حساب می‌آیند. برای خلق این آثار از عکس‌های خانوادگی خودم استفاده کردم که در برهه‌های متفاوت زمان گرفته شده بودند.

وی افزود: ایده اولیه از آنجا به ذهنم رسید که بعد از یک دوره روانکاوی کودکی به نظرم آمد می‌توان احساسات را با استفاده از عکس‌های قدیمی منتقل کرد. آثار در دو بازه مختلف زمانی کار شده‌اند. دسته اول در سال ۸۵ خلق شدند و دسته دوم به فاصله ده سال در سال ۹۵ و به طور متوسط هر بار ۶ ماه تا یک سال مشغول کار بودم. این مجموعه تعداد زیادی اثر دارد و که فقط حدود بیست تا سی عدد آنها در نمایشگاه به نمایش درآمدند.

این هنرمند گفت: بازخوردهای متفاوتی از مخاطبان این نمایشگاه دیدم ولی رو هم رفته به دلیل اینکه از عکس‌های قدیمی بهره برده بودم، حس آشنایی‌پنداری را در مخاطب زنده می‌کرد. مثلا عناصری همچون تخته‌سیاه حس دلنشین و نوعی نوستالژی را در مخاطب زنده می‌کرد.

او همچنین گفت: به خاطر فضا و پس‌زمینه سیاه، احساسات و دریافت‌های متفاوتی از مخاطبان دیدم و هریک به نوعی با آثار ارتباط برقرار کردند که البته به ذهن من نزدیک بود.

نسرین قره‌داغی گفت: روانکاوی به‌خصوص درباره دوران کودکی اصلا آسان نیست. هر دوره زمانی یا درواقع هر نسل مشکلات خاص خودش را دارد و در همه مشترک است و در کنار آن مسائل و چالش‌های فردی هم در زندگی هر کودکی هست. این حس و این آثار برای خودم بسیار شخصی بود ولی در ارتباط با مخاطب توانست حرف‌هایش را بزند.

او توضیح داد: تلاش کردم فضای عکس را کاملا حفظ کنم و در مواردی که لازم بود، با اختیار خودم آن را به فضاهای دیگر یا فضای انتزاعی ببرم. بنابراین پایه عکس‌ها حفظ همان فضای اصلی است که گاهی با تکنیک‌های مختلف به فضاهای دیگر سوق داده شده است.

نمایشگاه "سایه روشن" تا 15 تیرماه در گالری ویستاپلاس به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 میزبان علاقمندان است.