به گزارش هنرآنلاین، نشست گفتمانی کیوریتوری با هدف بازشناسی این رشته در هنر معاصر با حضور جمعی از هنرمندان، گالری‌داران و مدیران 31 خردادماه در گالری ایده برگزارمی‌شود.

در این نشست که به شکل پرسش و پاسخ و بیان دیگاه‌های مختلف از سوی هنرمندان برگزار خواهد شد، نگرش جهانی به موضوع کیوریتوری و رویدادهای کیوریتوریال و جایگاه این حرفه در هنر معاصر ایران مورد بررسی و بازشناسی قرار خواهد گرفت.

در این نشست مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی که سابقه همکاری با کیوریتورهای بین‌المللی در بی‌ینال ونیز را دارد در کنار نادر سیحون گالری دار، جمشید حقیقت شناس هنرمند و مدیرهنری ، جاوید رمضانی منتقد هنری به بیان دیدگاه‌ها و تجربیات خود از این حرفه و روش‌های صحیح کیوریتوری می‌پردازند.

کیوریتوری که حرفه‌ای جدید اما تاثیرگذار در هنر معاصر جهان تلقی می‌شود در ایران با ترجمه غلط نمایشگاه‌گردانی مصطلح است که بخشی از گستره این حرفه را شامل می‌شود. کیوریتوری، حرفه‌ای است که امروز با بررسی هنر معاصر و تعاریف آن و شناخت هنر بومی و منطقه‌ای دست به تجربه نمایشگاهی می‌زند. توجه به تاثیرگذاری هنر در اجتماع، نگاه درست به جنبه‌های فرهنگی، بازخوانی نگرش‌های هنری و رویکردهای اقتصادی هنر بخشی از وظایف کیوریتور در هنر معاصر تلقی می‌شود.

این حرفه هنری در سالیان اخیر در حوزه هنر ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است و گالری ایده سعی دارد با نشست‌های گفتمانی و طرح دیدگاه‌های مختلف رویکرد درست به این حرفه را بازشناسی کند.

این نشست تخصصی به صورت آزاد و عمومی روز 31 خرداد در محل جدید گالری ایده واقع در کریم‌خان، خیابان سنایی، خیابا هجدهم، پلاک ۲۶ میزبان علاقمندان به هنر است.