سرویس تجسمی هنرآنلاین، جهانگیر شهدادی، هنرمند نقاش درباره برگزاری نمایشگاه "طبیعت ساکن" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: موضوع این نمایشگاه طبیعت بی‌جان یا آرامی است که حضور انسان در آن به صورت کمرنگ دیده می‌شود.

او ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید، طبیعت ساکن یا طبیعت بیجان، مانند "گل و مرغ"، بخشی از بیشتر آثار تصویری ایرانی بوده که از قرن 17 میلادی، به مرور به موضوع اصلی نقاشی تبدیل شده است.

این هنرمند درباره فرم و شکل آثار این نمایشگاه توضیح داد: موفقیت در نقاشی کردن موضوع طبیعت بی‌جان بستگی به توانایی هنرمند در ایجاد تعادل میان شکل‌ها و رنگ‌های متفاوت موضوع، همراه با درک هندسی ترکیب‌بندی اثر دارد.

شهدادی درباره مدت زمان اجرای  این مجموعه اظهار کرد: این مجموعه از آثار متعلق به 25 تا 30 سال پیش است که به صورت دوره‌ای بر روی آن‌ها کارکرده‌ام. در واقع آثار نمایشگاه "طبیعت بی‌جان" پس از سال‌ها توسط مسعود نادر گالری گردان و کارشناس هنرهای تجسمی انتخاب شده است.

نمایشگاه طبیعت بی جان جهانگیر شهدادی

او افزود: در این نمایشگاه بالغ بر 21 تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته شده است که عموماً برای اجرای آن‌ها از متریال های مختلفی بر روی بوم استفاده کرده‌ام، بنابراین عمدتاً آثار سبک و فرمی متفاوت دارند؛ اگر چه در امتداد یکدیگر هستند.

جهانگیر شهدادی متولد 1327 و فارغ‌التحصیل معماری و نقاشی است. او تاکنون بیش از چهل نمایشگاه انفرادی و جمعی داشته است و سه کتاب با عناوین "دانش سری، راز اعتلای نقاشی اروپا از رنسانس تا قرن بیستم"؛ "گل و مرغ، دریچه‌ای بر زیباشناسی ایرانی" و تابلوهای نوشتنی" از جمله آثار وی در این حوزه هستند که به انتشار رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، هم‌زمان با نمایشگاه آثار جهانگیر شهدادی، چهار اثر از هنرمند ایرانی سیما بینا، نویسنده، موسیقیدان و نقاش به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه طبیعت بی جان جهانگیر شهدادی

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 25 اسفندماه همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 به نگارخانه 14 واقع در خیابان انقلاب خیابان خارک پلاک ۱۴ مراجعه کنند.