سرویس تجسمی هنرآنلاین،  مارال قندیلی، هنرمند نقاش درباره اجرای نمایشگاه "حوالی ساعت 4 " به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این مجموعه حاصل علاقه وافر من به فضاهای بی‌زمان و بی‌مکان است زیرا از کودکی به چنین مواردی به خصوص فضاهای وهمناک و غم‌آلود علاقه‌مند بودم به همین خاطر نیز جذب رشته معماری شدم.

او ادامه داد: در این نمایشگاه که یک سال و نیم به طول انجامید بالغ بر 17 اثر با استفاده از جوهر اکولین و اکرلیک روی مقوا اجرا شده است، اما از آنجایی که هم‌زمان با اجرای این آثار درگیر مجموعه دیگری نیز بودم، می‌توان گفت که آثار این نمایشگاه و دستاورد رنگی تحت تأثیر کارهای آن مجموعه قرار دارد.

این هنرمند درباره دلیل انتخاب نام "حوالی ساعت 4" توضیح داد و اظهار کرد:  از آن‌جایی‌که محور کارهای این نمایشگاه فضاهایی بی‌زمان و بی‌مکان هستند، من این نام را برای آن انتخاب کردم زیرا ساعت 4 عصر برای من نظیر وعده‌گاهی است که به واسطه آن کار را آغاز می‌کنم به همین خاطر سعی کردم از تناقضی که بین بی‌زمانی این آثار و زمانی که برای شخص من معنای خاصی دارد، استفاده کنم زیرا این پارادوکس برای من جذاب بود.

قندیلی موضوع فضا را دغدغه خود دانست و گفت: من در این نمایشگاه به دنبال القاء حس فضا هستم زیرا این حس و روح فضا همواره از کودکی با من همراه و دغدغه من بوده است البته مجموعه اخیر تحت تأثیر رشته معماری که در آن تحصیل کرده‌ام نیست بلکه با حضور 12 ساله‌ام در نقاشی حرفه‌ای و جستجو در آن شکل گرفته است و امیدوارم که روزی بتوانم به بیان مناسبی برای فضا در حوزه معماری نیز دست پیدا کنم.

افتتاحیه نمایشگاه آثار مارال قندیلی در گالری آ

او فضاسازی این مجموعه را فراتر از دنیای واقعی خواند و ادامه داد: آثار این مجموعه به نحوی هستند که نمی‌توان گفت که در کجا و چه زمانی رخ می‌دهند به همین خاطر حتی شب و روز حاکم بر آثار نیز متفاوت از واقعیتی است که همه ما می‌شناسیم زیرا من محور زمان را از طبیعت جدا کرده‌ام. در واقع فضا به نحوی است که طبیعت را تهی از واقعیت بیان می‌کنم زیرا من برای فرار از واقعیت به این دنیا پناه برده‌ام.

این هنرمند درباره شخصیت‌های موجود در آثار نمایشگاه بیان کرد: بی‌زمانی حاکم بر آثار سبب شده که موجوداتی انسان یا انسان‌نما از گذشته و حال و آینده وارد آن شوند و نقطه اتصالی را بعد از تمام تمدن‌ها در کنار یکدیگر تجربه کنند.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه "حوالی ساعت 4" تا 24 بهمن‌ماه در گالری آ ادامه دارد. علاقه‌مندان  می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری آ واقع در خیابان کریم‌خان زند. خیابان عضدی(آبان جنوبی). کوچه اردشیر ارشد. شماره 7 مراجعه کنند.