سرویس تجسمی هنرآنلاین، احمد محمدپور، هنرمند خوشنویس دهمین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر را امروزی‌تر از دوره‌های قبل خواند و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از نظر من برگزاری این دوره از جشنواره نسبت به قبل بهتر و امروزی‌تر است، زیرا اغلب هنرمندان حاضر در این دوره دارای یک زبان و امضای خاص هستند.

او توجه به اصالت آثار در این دوره را مایه خرسندی خواند و تصریح کرد: تلاش داوران و شورای سیاست‌گذاری در راستای اصالت اثر و پیشگیری از کپی بودن آثار قابل توجه است.

این هنرمند درباره چیدمان دهمین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: با توجه به رنگ‌بندی‌هایی که برای گالری‌ها استفاده شده بود، به نظر من چیدمان آثار این دوره حرفه‌ای‌تر و کاملاً موزه‌ای بود به همین خاطر می‌توان گفت که شکل کارشناسی‌تری را در این بخش شاهد هستیم.

محمدپور حضور جوانان و ایده‌های نو در جشنواره را یک نیاز خواند و تأکید کرد: حضور جوانان و کسانی که ایده‌های نو داشتند در این جشنواره شروع خوبی است، زیرا به نسل جوان اجازه می‌دهد که در فضایی حرفه‌ای و کنار اساتید مطرح دیده شوند.

احمد محمدپور

او ادامه داد: حضور هنرمندان نسل جوان در کنار پیشکسوتان علاوه بر ایجاد گفت‌وگویی مناسب و تعامل، دلگرمی مناسبی را برای جهش‌های آینده به این نسل ارائه می‌کند و یقیناً در تربیت جوانان هنرمند مؤثر است.

این هنرمند، عنصر اندیشه را در کار هنری یک نیاز مبرم دانست و اظهار کرد: باید از جوانانی که دارای اندیشه هستند و از کارهای کپی دوری می‌کنند، حمایت کنیم.

محمدپور نسبت به کمرنگ بودن آثار استانی انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه استان‌ها نیز در این دوره حضور داشتند اما با توجه به تعداد بالای آثار پایتخت، کمرنگ دیده شدند و آن‌چنان که باید مورد اقبال قرار نگرفتند.

او بر لزوم توجه به پیشکسوتان تأکید کرد و ادامه داد: جشنواره همواره دارای مزیت‌هایی است زیرا می‌تواند به عنوان یک شاهراه برای نسل امروز عمل کند اما نقش من به عنوان هنرمندی که نزدیک به چهل سال کارکرده‌ام در این رویداد مهم چیست؟ آیا صرفاً حضور من در این برنامه و یک تشکر حرفه‌ای است؟

این هنرمند بیان کرد: اگر قرار باشد که مدام پیشکسوتان بدون هیچ چشمداشتی به جشنواره کار ارائه دهند که صرفاً گزارش‌های بهتری از جشنواره داشته باشیم، کاملاً غیرحرفه‌ای است زیرا به نوعی باعث دلسردی اساتید می‌شود به همین خاطر امیدوارم که بخش حمایتی این گروه نیز در جشنواره مورد توجه قرار گیرد.

احمد محمدپور

محمدپور از حضور 2 اثر  خود در این دوره از جشنواره خبر داد و افزود: یکی از آثاری که ارائه کرده‌ام شعری از سعدی با موضوع صلوات است که مفهوم و معانی آن با فرم دایره بیان شده است.

او ادامه داد: کار دوم نیز شعری از شاملوست که در آن نیز از رنگ‌های تیره، خاکستری و سفید استفاده شده است.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه آثار دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر تا 4 اسفندماه در مرکز موسسه فرهنگی هنری صبا ادامه دارد.