سرویس تجسمی هنرآنلاین، آزاده حسینی درباره برگزاری نخستین نمایشگاه انفرادی "حجم‌های کاغذی" در ایران به خبرنگار هنرآنلاین گفت: پیشینه استفاده از کاغذ به اوریگامی‌های دوران  ژاپن بازمی‌گردد اما به جرات می‌توان گفت که این ماده طی دهه‌های اخیر مورد توجه هنرمندان بسیاری در تمام دنیا قرار گرفته است.

او ادامه داد: شاید بتوان دلایل علاقه‌مندی بسیاری از هنرمندان به کاغذ را مربوط به مسائل اقتصادی یا مهاجرت دانست؛ زیرا اغلب این افراد نمی‌دانستند که با حجم کاغذ، روزنامه و کاغذی که وجود داشت، چه کنند.

این هنرمند درباره دلیل گرایش به ساخت "حجم‌های کاغذی" توضیح داد: من نیز در هنگام مهاجرت به آمریکا تمایل پیدا کردم تا از این متریال استفاده کنم اما زمانی که شروع به کار با کاغذ کردم، متوجه قابلیت انعطاف‌پذیری آن شدم و دیدم که تا چه اندازه می‌توان از آن فرم‌های تازه‌ای ایجاد کرد.

نمایشگاه حجم های کاغذی آزاده حسینی در گالری سیحون 2

حسینی ایده‌های شکل‌گیری آثار خود را مربوط به دغدغه‌های جهانی دانست و تصریح کرد: مسائل سیاسی و اجتماعی در ابعاد جهانی آن همواره مورد توجه و دغدغه من بوده و روی منطقه یا کشور خاصی تمرکز ندارم زیرا مشکلات را مربوط به انسان مدرن امروز می‌بینم لذا در آثار من جنسیت یا پیشینه فرهنگی وجود ندارد.

او افزود: تک‌به‌تک آثار من دارای نام هستند زیرا برای من، این اسامی، شناسنامه‌ای است که می‌توانم بر اساس آن دغدغه‌های ذهنی خود و چیزی که سبب رسیدن به آن شده است را درک کنم.

این هنرمند ادامه داد: برای این  نمایشگاه عنوانی جز "حجم‌های کاغذی" انتخاب نکردم زیرا نمی‌خواستم که دیدگاه‌هایم را در قالب نام به مخاطب القاء کنم و دوست داشتم که مخاطب برداشت‌های شخصی خود را داشته باشد.

نمایشگاه حجم های کاغذی آزاده حسینی در گالری سیحون 2

حسینی مهاجرت را از جمله دغدغه‌های اصلی شکل‌گیری این نمایشگاه خواند و گفت: مهاجرت حتی قبل از رفتن به آمریکا نیز در درون ایران برای من وجود داشت؛ زیرا در دوران جنگ همواره از شهری به شهر دیگر و از محله‌ای به محله دیگر رفته‌ام لذا مشکلات مهاجرت برای من همواره وجود داشته است.

او تأکید کرد: من در آثارم با ایجاد لایه‌های مختلف سعی کردم که عمق مشکلات مهاجرت را به تصویر بکشم.

این هنرمند درباره مدت زمانی که صرف اجرای این نمایشگاه شده است، گفت: مطالعه و شروع کار بر روی آثار این مجموعه نزدیک به 4 سال پیش آغاز شد اما مراحل اجرایی آن طی 9 ماه اخیر انجام شد.

حسینی درباره دلیل اینکه بعد از 12 سال در ایران اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده است، گفت: بازخوردی که من از آثارم در کشورهای دیگر داشتم بسیار خوب بود لذا کنجکاو بودم که تأثیرگذاری آن را در ایران نیز به عنوان وطنم ببینم.

نمایشگاه حجم های کاغذی آزاده حسینی در گالری سیحون 2

او افزود: واکنش مخاطبان نسبت به آثارم بسیار خوب بود تا جایی که به صورت جدی تشویق شدم تا کارهای جدیدم را نیز برای نمایش به ایران بیاورم.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه، تا 13 دی‌ماه هر روز از ساعت 11 تا 19 به گالری سیحون 2 واقع در خیابان مقدس اردبیلی ،خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک24 مراجعه کنند.