سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه گروهی "طراحان معاصر" با نمایش آثاری از حمید اندرز، علی ذاکری، مهشید رحیم تبریزی، رضا لواسانی، علی ندایی و الهام یزدانیان در نگارخانه فرشته برپاست.

آثار این نمایشگاه که با تمرکز بر فرم و فیگور، خطوط انسجام یافته و آبستره، جمع‌آوری ‌شده‌اند، عموماً بر نگاهی درونی و خالی از تم و اجبار معنایی، تمرکز دارند.

در حقیقت می‌توان گفت که عمده رویکرد نمایشگاه "طراحان معاصر" تمرکز بر طراحی، توجه به فرم، فیگور، خطوط انسجام یافته و آبستره، ترکیب خطوط و فرم‌ها است. چرا که تمام این عناصر برگرفته از احساس و اندیشه هنرمندان است. بر همین اساس نیز می‌توان گفت که این نمایشگاه تصویری خالص و حرفه‌ای از طراحی را به مخاطب ارائه می‌دهد.

کتابگردی اهالی فرهنگ و هنر در شهرکتاب فرشته

صبا مبینی، مدیر گالری فرشته و کیوریتور نمایشگاه "طراحان معاصر" درباره نحوه جمع‌آوری آثار این نمایشگاه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه از نگاه من هیچ موضوعی نداشت، زیرا اساساً با انتخاب یک موضوع خاص برای آثار هنری موافق نیستم. در واقع من معتقدم که پایه و زیربنای یک نمایشگاه بر مبنای کار حرفه‌ای و خوب شکل می‌گیرد.

او تفاوت سبک‌های اجرایی این نمایشگاه را از جمله نقاط قوت نمایشگاه "طراحان معاصر" دانست و بیان کرد: از نظر من تفاوت سبک‌های هنرمندان حاضر در این نمایشگاه یک نقطه قوت به شمار می‌رود، لذا آثار به نمایش درآمد از آبستره تا فیگوراتیو را در برمی‌گیرند و به شکلی کاملاً متنوع نمایش داده‌ شده‌اند.

مدیر گالری فرشته تصریح کرد: در این نمایشگاه دو نفر از هنرمندان آثاری کاملاً آبستره دارند که در کنار آثار فیگوراتیو به نمایش درآمده و بسیار جالب است تا جایی که مخاطبان بسیار از آن استقبال کردند و برخی از بازدیدکنندگان این نکته یعنی پوشش دادن سلیقه‌های مختلف و تنوع بالای آثار را نقطه قوت نمایشگاه می‌دانستند.

مبینی درباره دلایل انتخاب آثار از این هنرمندان بیان کرد: اساساً من برای راه‌اندازی هر نمایشگاهی خودم کار کیوریتوری را انجام می‌دهم لذا در آتلیه هنرمندانی که سبک و سیاق آن‌ها را مدت‌هاست دنبال می‌کنم، حاضر می‌شوم و آثار را از نزدیک رصد می‌کنم در مورد این نمایشگاه نیز پروسه انتخاب آثار بالغ‌بر 3 یا 4 ماه به طول انجامید زیرا با حذف و اضافه‌های بسیاری روبه‌رو شدیم.

او ادامه داد: در این نمایشگاه ما سعی کردیم که تکنیک‌های متفاوت را در کنار یکدیگر ارائه کنیم به همین خاطر فکر می‌کنم این نکته از جمله جذابیت‌های نمایشگاه بود.

مدیر گالری فرشته درباره تعداد آثار به نمایش درآمده گفت: در این نمایشگاه هر یک از هنرمندان تعدادی اثر ارائه کردند که در مورد همه یکسان نبود، ضمن اینکه آثار نیز کاملاً با یکدیگر متفاوت است و در ابعاد متفاوتی به نمایش گذاشته شده‌اند.

نمایشگاه گروهی در گالری شهر کتاب فرشتهحمید اندرز، هنرمند نقاش نیز از نمایش 5 اثر خود در نمایشگاه "طراحان معاصر" خبر داد و دراین‌باره گفت: در این نمایشگاه آنچه را که مخاطب از کار طراحی انتظار دارد، می‌بیند به این معنا که آثار کاملاً انتظارات مخاطب را برآورده می‌کند.

او ادامه داد: در این نمایشگاه آثار بیش از آنکه دارای یک ارتباط مفهومی بیرونی باشند، نگاهی درون‌گرا و پنهان را دنبال می‌کنند زیرا همه آثار به حد نهایت و پختگی در عرصه طراحی دست‌یافته‌اند به این معنا که برخلاف برخی از آثار این عرصه کاملاً برای نمایش مناسب هستند و انتظارات مخاطب را برآورده می‌کنند.

این هنرمند احساس فی‌البداهگی و ناب بودن را در آثار این نمایشگاه پررنگ خواند و گفت: از نظر من پر احساس بودن در لحظه، درون این آثار بسیار مشهود است.

اندرز افزود: مجموعه آثاری که من در این نمایشگاه به نمایش گذاشتم با موضوع جاده و خیابان است.

او بیان کرد: من معتقدم که هر هنرمندی نگاهی را در ذهن خود به‌صورت ثابت دارد که با بهانه‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود لذا فکر می‌کنم که این نمایشگاه نیز روایتی از دغدغه‌های درونی هنرمندان را با سبک طراحی به تصویر کشیده است.

این هنرمند عدم سردرگمی مخاطب را از جمله امتیازات این نمایشگاه خواند و گفت: یکی از امتیازات مهم این نمایشگاه عدم سردرگمی مخاطب است زیرا فضا به نحوی تنظیم‌شده که برخلاف نمایشگاه‌های گروهی دیگر مخاطب فرصت کافی برای تمرکز بر آثار هر یک از هنرمندان را دارد.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه "طراحان معاصر"  تا 14 آذرماه همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالری فرشته واقع در  شریعتى، پایین‌تر از پل صدر، پلاک ١٦٧١ مراجعه کنند.