به گزارش هنرآنلاین، "لعل خاموش چهارم" همزمان با رونمایی از کتاب آثار نمایشگاه های لعل خاموش روز جمعه ۲۶ آبانماه افتتاح خواهد شد . لعل خاموش مجموعه نمایشگاه‌هایی است که در زمینه نقاشیخط از سال ۱۳۹۴ برگزار شده است و تاکنون با استقبال خوبی همراه بوده است. در این نمایشگاه ۱۵ اثر از هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شود .

کتاب مجموعه آثار لعل خاموش نیز که با مقدمه‌ای به نگارش استاد رضا رینه‌ای منتشر شده است با حضور اساتید در افتتاحیه این نمایشگاه رونمایی خواهد شد. افتتاحیه این نمایشگاه با حضور اساتید به‌نام خوشنویسی و نقاشیخط برگزار خواهد شد و در حاشیه این افتتاحیه کارگاه نقاشیخط برگزار می‌شود.

لعل خاموش چهارم روز جمعه 26 آبانماه 1396 ساعت 16 افتتاح خواهد شد و تا روز 1 آذرماه پذیرای علاقمندان خواهد بود. بخشی از عواید فروش آثار نمایشگاه لعل خاموش چهارم به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص می یابد.

علاقه‌مندان می‌توانند بای بازدید از نمایشگاه به نشانی خیابان شریعتی، خیابان دولت ، نرسیده به سه‌راه نشاط ، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸، گالری ایده پارسی مراجعه کنند.

نقاشیخط‌های پیروز پاینده در گالری فردا به نمایش در می آید

این آثار نقاشیخط هایی شامل دیوان حافظ ، رباعیات مولوی، حیدر بابای شهریار، اوصاف الاشراف و رباعیات خیام خلق شده‌اند و موضوعی بودنشان ویژگی اصلی آنهاست.

پیروز پاینده کارشناس نقاشی  متولد 1358 تبریز تاکنون در عرصه هنر به توفیقات زیادی از جمله مقام اول جشنواره سراسری امام خمینی تهران ، مقام اول جشنواره جوانان کشور در رشت ، مقام سوم اولین جشنواره غدیر در تبریز، مقام دوم دومین جشنواره غدیردر  تبریز ، نفر منتخب جشنواره بین المللی غدیر در تبریز،

نفر اول جشنواره جوانان زیر سی سال، مقام اول جشنواره سراسری بسیج و اولین نمایشگاه انفرادی کلک خیال گالری میرعلی تبریزی دست یافته است .

این نمایشگاه از 26 آبانماه تا 2 آذرماه در گالری فردا برپا خواهد شد و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2 واحد 2 مراجعه کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 86072602 تماس بگیرند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت 16 تا 18 میزبان بازدیدکنندگان است.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

شعار ششمین دوره 10 روز با عکاسان اعلام شد

ششمین دوره 10 روز با عکاسان با شعار "عکاسی ایران؛ نگاهی به خود، نگاهی به جهان" برگزار می شود.

ساعد نیک ذات؛ دبیر ششمین دوره 10 روز با عکاسان گفت: با توجه به شرایط کنونی جهان و تحولات عکاسی، این شعار که مناسب امروز است انتخاب شده است و عکاسی ایران و موقعیت آن را در جهان در نظر دارد.

نیک ذات افزود: 10 روز با عکاسان یک شعار کلی با عنوان "عکاسی، فرهنگ، جامعه" دارد که به ارتباط عکاسی، جامعه و فرهنگ و تاثیرات این سه مقوله بر یکدیگر توجه دارد. در هر دوره در ذیل شعار کلی یک شعار بر اساس شرایط عکاسی و جامعه ایران انتخاب می شود که شعار "عکاسی ایران؛ نگاهی به خود، نگاهی به جهان"  از سوی اسماعیل عباسی؛ عکاس و مدرس عکاسی و از اعضای شورای علمی ششمین دوره 10 روز با عکاسان پیشنهاد شد و در شورای علمی تصویب شد.

انجمن عکاسان ایران ششمین 10 روز با عکاسان ایران را باهدف ایجاد شرایط برای گردهمایی و مبادلات فکری و فرهنگی و همچنین ارائه تازه ترین دستاوردهای عکاسی آذرماه امسال در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد کرد.