سرویس تجسمی هنرآنلاین: علی فرامرزی هنرمند نقاش کشور با حضور در غرفه هنرآنلاین در بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات گفت: 8 دی‌ماه یک نمایشگاه تحت عنوان "بُعد چهارم" در فرهنگسرای نیاوران دارم. پیش از این صحبت‌هایی راجع به بعد چهارم در رسانه‌ها مطرح کردم و برای‌ این‌که این مسئله را نشان بدهم، نمایشگاهی در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهم کرد که آثار آن برگرفته از این موضوع است.

هنرمند پیشکسوت عرصه نقاشی در خصوص حواشی پیش آمده پیرامون هنرمندان عرصه تجسمی و توهین به این افراد خاطر نشان کرد: ممکن است بخشی از این پرده‌دری‌ها، افشاگری باشد ولی به هر حال این‌ کارها، بدفرهنگی است. در سال‌های اخیر رسانه‌های ارتباط جمعی رشد فزاینده‌ای داشته و الان هر کسی یک میکروفن دستش گرفته و برای خودش مخاطب جذب می‌کند تا دیده شود. این حواشی که به وجود آمده هم ناشی از همین اتفاق است.

وی افزود: به نظرم این دوره طی می‌شود و بخشی از این صحبت‌ها که شامل فحاشی و پرده‌دری است به مرور تمام می‌شود و از بین می‌رود. طبیعی است که این صحبت‌ها به مرور خسته‌کننده می‌شود و به تاریخ سپرده خواهد شد.

فرامرزی با تأکید بر این‌که فضای فرهنگ و هنر ایجاب می‌کند که برخوردهای درون آن هم فرهنگی باشد، اظهار داشت: به نظرم باید صبور بود و تحمل کرد تا این حرف‌ها تمام شود. یک جاهایی که لازم است هم می‌شود توضیح داد چون ما مشکل شفاف‌سازی و حرف نزدن هم داریم. وقتی می‌توانیم شفاف‌سازی کنیم، باید این کار را انجام بدهیم و بخش‌هایی که فحاشی و اتهام‌زنی است را هم ناچاراً باید تحمل کرد تا تمام شود.

علی فرامرزی درباره اهمیت رابطه میان هنر و رسانه بیان کرد: هر دوی این‌ها باید صادق باشند و صادقانه رفتار کنند. یعنی رسانه باید با هنرمند صادق باشد و هنرمند هم با رسانه. این واقعیت باید از سوی جامعه هنری درک شود چون این نیاز در جهان امروز احساس شده که هنر و رسانه عضو یک خانواده هستند و باید تعامل داشته باشند.