به گزارش سرویس تجسمی هنرآنلاین، تناولی اعلام کرد:" به نظر من حبس آثار موزه بانک پاسارگاد ،یک اشتباه بزرگ و از چند جهت مضر است." 

او توضیح : "برای نخستین بار یک بانک بر اساس یک طراحی و برنامه مشخص به خرید آثار تجسمی پرداخت و اتفاقا توانست نمونه های ارزشمند را در یک موزه قابل توجه گرد آورد. حال ممکن است حبس این آثار زمینه ساز فرار سرمایه از هنر شود."

تناولی اضافه کرد :" ورود بانک ها به عرصه هنر در دنیا یک امر مرسوم است و آنها با هدف تعهد اجتماعی و نیز سرمایه گذاری به حمایت از آثار هنری می پردازند. بانک پاسارگاد بر اساس همین مولفه جهانی هم خدمات فرهنگی قابل توجهی در عرصه های مختلف هنری انجام داد و هم خوشبختانه از حضور در حراج های بین‌المللی سود قابل ملاحظه ای برای سپرده گذاران خود کسب نمود. باید این حرکت به الگویی برای بنگاه های بزرگ اقتصادی بدل شود. "

این مجسمه ساز پیشرو گفت :" ضرر دیگر متوجه بازدید کنندگان داخلی و خارجی این موزه است و همین طور دانشجویان هنر که روزانه به تماشای این گنجینه می رفتند و در فقدان یک موزه دائمی برای هنر مدرن ایران از آثار گنجینه بانک پاسارگاد دیدن می کردند."

رکورد دار فروش گرانترین اثر هنری در خاورمیانه درباره تعاملش با بانک پاسارگاد گفت:" خودم فقط یک اثر به بانک پاسارگاد فروختم که همان مجسمه دیوار پرسپولیس بود و الحمدالله فروش خوبی در حراج کریستیز داشت و توانست زمینه ساز سربلندی برای هنر ایران شود. من از  آن تجربه، خاطرات خوبی دارم البته بانک آثاری دیگر از من را از طریق حراجی ها و مجموعه داران خریده است."

خالق مجسمه هیچ ادامه داد :" من هم به همراه جامعه فرهنگ و هنر در روز افتتاحیه موزه بانک پاسارگاد حاضر بودم و از نزدیک این گنجینه را دیدم. امیدوارم دیگر بانک ها موفقیت بانک پاسارگاد و روند ارزش افزوده آثار هنری را الگو قرار دهند و با سرمایه گذاری بر آثار هنرمندان ایران، زمینه پیشرفت هنر ایران را فراهم کنند. "

شایان ذکر است پیش تر چهره هایی مانند آیدین آغداشلو ،نصرالله افجه ای ، علیرضا سمیع آذر ، لیلی گلستان ، علی شیرازی، پری یوش گنجی، مصطفی دشتی، ناصر پلنگی، طاهر شیخ الحکمایی، جلال شباهنگی و حجت امانی به حبس موزه بانک پاسارگاد در فرهنگستان هنر اعتراض کرده اند.