به گزارش هنرآنلاین، روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ پنجمین جلسه سخنرانی در ارتباط با نمایشگاه پرویز تناولی روز دوشنبه 23 مردادماه ساعت 5 بعدازظهر با حضور کاوه فیض‌الهی و با نگاهی به شیرهای ایران در سالن سینمای موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

کاوه فیض اللهی متولد 1356 در رشت، دانش‌آموخته جانورشناسی و سردبیر فصلنامه پازن، فصلنامه تخصصی پستانداران ایران و جهان است و از علاقه‌مندان تاکسونومی و حفاظت از پستانداران می باشد.

وی ازسال 1379 تاکنون به روزنامه‌نگاری اشتغال دارد و از نویسندگان "فون خفاش‌های ایران" (1391) و "اطلس پستانداران ایران" (1395) است و چندین کتاب ازجمله "زیست‌شناسی پستانداران کوچک" (1395) با ترجمه او منتشر شده است.

فیض اللهی در این باره سخن خواهد گفت که شیر ایرانی از کجا آمده و اینک که نسل آن در ایران منقرض شده، نزدیک‌ترین جمعیت بازمانده شیر به آن کدام است؟

شیر تا پیش از عصر یخبندان و حتی تا پیش از انقلاب صنعتی یکی از موفق‌ترین گونه‌های جانوری و از رکوردداران گستردگی جغرافیایی در میان پستانداران بود و در آمریکای شمالی، آسیا، اروپا و آفریقا حضور داشت.

پس از این سخنرانی فیلم "زمستان در چهارراه" به زبان انگلیسی به‌مدت ۲۵ دقیقه نمایش داده خواهدشد. زمستان در چهارراه مستندی است که در سال 1978 میلادی توسط کالین ویلاک کارگردان انگلیسی درباره حیات‌وحش ایران و زمستان گذرانی گونه‌ها مختلف ساخته شده است.

نمایشگاه "پرویز تناولی و شیرهای ایران" از روز 11 تیر ماه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح و تا روز 7 شهریور ماه ادامه دارد. بازدید از این نمایشگاه،روزهای یکشنبه تا پنج شنبه هر هفته از ساعت 10 صبح  تا 7 عصر، جمعه ها از ساعت 3 تا7 عصر می باشد.

یادآوری می شود،علاقه مندان می توانند جهت استفاده از برنامه سخنرانی ها (بصورت آزاد و رایگان ) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.