سرویس تجسمی هنرآنلاین: آسمان اورعی که نمایشگاه چیدمان و مجسمه‌هایش با عنوان"موجودیت" در گالری ثالث به نمایش درآمده است به هنرآنلاین گفت: این حجم‌ها با برداشت‌های بنیادین من از واقعیت‌های روزمره شکل گرفته است. من به اشیاء روزمره تنها به عنوان یک ابزار که به حجم‌هایی زیبا تبدیل شوند، فکر نکردم.

او ادامه داد: حضور آدم‌ها و فضاهایی که در زندگی خودم با آن‌ها برخورد داشتم و تامل در این مسائل ایده‌هایی را در ذهن من شکل داد که در نهایت به این حجم‌ها رسید و همانگونه که می‌بینید مادر بودن من، کتاب‌خوانی و بسیاری از عادت‌های روزمره من به شکل متفاوتی در این آثار نمود پیدا کرده است.

این هنرمند مجسمه‌ساز گفت: این احجام در حقیقت قصه زندگی من را روایت می‌کنند. در این احجام چنگال دیگر چنگال نیست. روزی که خواستم چیزی فراتر و بهتر از یک زندگی روزمره داشته باشم و از روزمرگی‌های خانوادگی خسته شده بودم به واسطه اتفاق‌هایی درونی‌تر، این اشیاء شکل دیگری پیدا می‌کردند و قاشق و چنگال‌ها، دیگر قاشق چنگال نبودند؛ دقیقا مثل خودم  که از روزمرگی فراتر رفتم.

نمایشگاه مجسمه‌های آسمان اورعی در گالری ثالث

اورعی گفت: این فراروی به صورت ذهنی اتفاق می‌افتاد. در این آثار برای من نوعی پرسش‌گری نیز وجود داشت. مثلا در اثری که میان بشقاب‌ها من تصویری از اعضای خانواده خود را به نمایش در آورده بودم، می‌خواستم که این روابط را بررسی کنم. این که آیا اعضای یک خانواده در مالکیت یک دیگر هستند یا این که قرار است سازنده هویت کاذب من باشند و در پس این سوالات به دنبال آن بودم که موجودیت این اشیاء چه فضایی را می‌سازند.

او اظهار داشت: صرف مشاهده‌گر بودن و مشاهده پیرامون، بدون قضاوت منجر به تغییر ماهیت این اشیاء شد و به این واسطه تاثیر درست این اشیاء با موجودیت جدیدشان را در فضا مشاهده کردم.

این هنرمند گفت: دوست نداشتم در خلق این آثار دست به خودسانسوری بزنم. قصد من در این آثار آن بود که بیننده مشاهده کننده نوعی تکامل در زندگی من باشد و من به عنوان آرتیست زمانی کار درست را انجام داده‌ام که کاری شفاف ارائه کرده باشم.

لازم به یادآوری است گالری ثالث تا 18 مرداد در خیابان کریم‌خان، بین ماهشهر و ایرانشهر ، پلاک 248 میزبان مجسمه‌های آسمان اورعی با عنوان "موجودیت" است.