سرویس تجسمی هنر آنلاین: حجت‌الاسلام احمد مازنی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی که اخیرا به همراه جمعی از نمایندگان شهر تهران از گنجینه موزه هنرهای معاصر دیدن کرده به هنرآنلاین گفت: ما معتقدیم که نمایشگاه‌های بین‌المللی که معرف هنر و جایگاه ایران در سطح جهانی است باید اتفاق بیافتد. در واقع حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی ضروری است اما باید قوانین و مقررات و استانداردها رعایت شود.

او ادامه داد: پیرو صحبت‌هایی که پیرامون ارسال آثار گنجینه به وجود آمده بود ما در کمیته فرهنگ، هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی پیش از این جلسه‌ای را با مدیران معاونت هنری داشته‌ایم و به موضوع موزه هنرهای معاصر تهران نیز پرداخته شده است.

نماینده مردم تهران گفت: من معتقدم موزه هنرهای معاصر تهران مجموعه‌ای منحصر به فرد است اما از دو جهت مظلوم واقع شده است. یکی مظلومیت در ارائه آثار و اسناد فرهنگی است و دوم مظلومیت در اختصاص بودجه حوزه فرهنگ و هنر در ردیف آخر قرار می‌گیرد که این هم خلاف منطق علمی تجربه‌های کشورهای توسعه یافته است و هم خلاف نظر مقام معظم رهبری است، در حالی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند اقتصاد و سیاست ذیل فرهنگ است.

مازنی با تاکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و نگهداری آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران گفت: متاسفانه نگهداری آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران استاندارد لازم را ندارد و اسناد آثار هم به نگهداری در شرایط استاندارد و مرمت نیاز دارد بنابراین ضرورت دارد این مجموعه برای نگهداری آثار و اسناد تقویت شود.

او اظهار داشت: در این بین برخی نهادهای دیگر مثل سازمان میراث فرهنگی و سازمان کتابخانه‌های کل کشور جهت مرمت و نگهداری آثار و اسناد مربوط به خرید آثار موزه که خود به عنوان آثاری آنتیک باید به درستی نگه‌داری شوند باید همکاری‌هایی را با موزه هنرهای معاصر صورت دهند و این متاسفانه از عدم هم‌افزایی و همکاری بین نهادها در ایران بر می‌آید.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما در آن جلسه به مسئولان موزه اعلام کردیم که به اعتمادسازی در بین اهالی هنر نیازمندیم و شفاف‌سازی نخستین گام برای این اعتمادسازی است. در آن جلسه قرار بر این شد که در اولین فرصت با هنرمندان و منتقدان برگزاری نمایشگاه آثار گنجینه در اروپا جلسه‌ای برگزار کنیم.

مازنی گفت: ما قصد داریم که جلساتی را با منتقدان و اعضای انجمن نقاشان برگزار کنیم تا سوال‌ها و ابهام‌هایی که برای آن افراد در مورد گنجینه و وضعیت موزه هست را بشنویم و از این افراد در ادامه بازدیدها از موزه نیز یاری می‌طلبیم تا بتوانیم با نگاهی تخصصی‌تر به بالا رفتن کیفیت شرایط موزه و هم چنین شفاف‌سازی امور موزه کمک کنیم.