سرویس تجسمی هنرآنلاین: اشا صدر اشکوری پرفورمنس آرتیست ایرانی در گفتگو با هنرآنلاین گفت: پرفورمنس "پارادوکس انتخاب"، قرار بود پیش از این در جریان فستیوال سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شود اما با فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اعلام سه روز عزای عمومی و بعد شروع جشنواره تجسمی فجر، اجرای این پرفورمنس کنسل شد.

او ادامه داد: این اجرا در حقیقت ادامه پرفورمنس آرت "دایره" است که سال 94 و در جریان فستیوال سی پرفورمنس در موزه هنرهای معاصر اجرا شد و موضوع آن حریم خصوصی بود و بر این مبنا شکل گرفته که تعرض به حریم خصوصی ما را دچار خشم و ترس می‌کند، موضوعی که ما در ایران آن را رعایت نمی‏‌کنیم.

این پرفورمنس آرتیست گفت: این اجرا قرار است که به صورت دوره‌ای در شهرهای مختلف برگزار شود و هر بار این پرفورمنس کامل‌تر خواهد شد. این اجرا از شهر اصفهان آغاز می‌شود و امیدوارم که بعد از این در شیراز، اردبیل، گیلان، یزد و شهرهایی دیگری بتوانیم این پرفورمنس آرت را ادامه دهیم؛ چرا که من معتقدم هنر جدید باید در شهرستان‌ها نیز معرفی شود.

صدر گفت: من برای این پرفورمنس از شرکت‌کنندگان در خواست داشتم که در صورت تمایل، لباسی که با آن خاطره دارند را برای این اجرا بیاورند و اجرای من حول محور این لباس‌ها شکل خواهد گرفت.

او ادامه داد: همچنین روز شنبه ۱۰ تیر از ساعت ۱۸ تا ۲۰ نیز در همان گالری من و رامین اعتمادی‌بزرگ دو پرفورمنس پیشین خود با عناوین "دایره" و "اسناد رامین اعتمادی‌بزرگ" را بازخوانی خواهیم کرد. در حقیقت این اتفاق که "آرتیست تاک" نام دارد روند شکل‌گیری یک پرفورمنس‌آرت را از لحظه شکل‌گیری آن در بانک عاطفی هنرمند، تا رسیدن به ایده و اجرای اثر را توضیح می‌دهد. من در این نشست درباره ماهیت پرفورمنس "دایره" صحبت می‌کنم و  رامین اعتمادی بزرگ هم در مورد پرفورمنس "اسناد رامین اعتمادی بزرگ" سخن می‌گوید.

این هنرمند گفت: پرفورمنس "پارادوکس انتخاب" روز جمعه 9 تیر از ساعت 18 تا 19 در گالری متن در اصفهان، آبشار اول، پلاک ۲۵ برگزار می‌شود.

اشا صدر دکترای تئا‌تر، سینما و رسانه از دانشگاه هنر و فلسفه چارلز و دانشگاه هنر وین و تجربه اجراهای بین‌المللی "هیپولیت" در فرانسه، آلمان و آمریکا را با همراهی گروه هنری گوسان در کارنامه خود دارد.