به گزارش هنرآنلاین، حسین سبزواری، فرماندار اردکان، درباره برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در این شهرستان، توضیحاتی را ارائه داد.

فرماندار اردکان گفت: «ما تقاضای دائمی شدن برگزاری این جشنواره را در اردکان داریم تا با استفاده از مسئولیت اجتماعی صنایع واقع در منطقه، زیرساخت‌های تئاتری را فراهم کنیم و گسترش دهیم تا این شهر به یک برند در حوزه تئاتر تبدیل شود. نکته مهم‌تر از برند شدن، بحث فرهنگ‌سازی است. اردکان طی هفت سال گذشته مهاجرپذیر شده است و مردم از 230 شهر با قومیت‌های مختلف برای این کار به این شهر واردشده‌اند که لازم است در زمینهٔ فرهنگ‌سازی برای آن‌ها کار ویژه‌ای صورت بگیرد.»

او با تأکید بر اینکه اردکان درگذشته یک شهر فرهنگی و هنری بوده که به‌مرور به شهر صنعتی تبدیل‌شده است، گفت: «در بحث برگزاری جشنواره‌ها تلاش داریم اردکان را به مرکز تبادل فرهنگی و هنری تبدیل کنیم و به گذشته خود برگردانیم.»

فرماندار اردکان در پاسخ به اینکه چقدر زیرساخت‌های این شهر برای برگزاری جشنواره آماده است، افزود: «سال گذشته ما قدم ابتدایی را با میزبانی جشنواره تئاتر ایثار برداشتیم. ما برای جشنواره کودک و نوجوان نیاز به هفت سالن داریم که تعدادی از آن نیاز به تجهیز و استاندارسازی دارند. در این خصوص موسسه فرهنگی افق و شرکت صنایع معدنی چادرملو با ما همکاری خواهند کرد.»

او در خصوص اسکان هنرمندان و علاقه‌مندان به تئاتر در مدت برگزاری جشنواره نیز گفت: «برنامه‌ریزی ما این است اسکان هنرمندان در وهله اول در شهر اردکان، بعد شهر میبد و مابقی در شهر یزد باشد.»

سبزواری در پایان سخنانش، تاکید کرد در این جشنواره از همه ظرفیت هنرمندان شهرستان اردکان، میبد و یزد استفاده خواهد شد.