به گزارش هنرآنلاین، همزمان با بیست و هشتمین سالگرد عروج ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی در مورد زندگی امام خمینی (ره) با عنوان "در سوگ یار" و نیز مسابقه نقاشی با عنوان "در کوچ خورشید" در شهر خوشه‌های زر کرد.

احسان پیشکاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود، هدف از برگزاری مسابقه کتابخوانی را تبیین مولفه‌های اندیشه و افکار امام راحل دانسته و افزود: در این مسابقه سعی شده است که ضمن تبیین شخصیت امام خمینی (ره)، نسل جوان امروز بیش از پیش با دیدگاه‌های آن حضرت آشنایی یابد چراکه امام (ره) احیاگر ارزش‌های اسلامی در عصر حاضر بوده و بی‌شک ساختن فردای روشن برای ایران اسلامی نیز به دست جوانان این مرز و بوم خواهد بود.

وی همچنین در خصوص مسابقه نقاشی گفت: کودکان و نوجوانان ایجرود در رقابتی سالم و در فضایی آرام و نیز احساسی پاک به امام راحل، گوشه‌ای از علاقه خود به امام مهربانی‌ها را با خلق آثار و نقاشی خود به تصویر خواهند کشید.

پیشکاری افزود: علاقه‌مندان می‌توانند پاسخ سؤالات مسابقه کتابخوانی و نیز آثار و نقاشی‌های خود را تا پایان پانزدهمین روز از ماه مهمانی خدا به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود ارسال کنند. به برگزیدگان این مسابقات به قید قرعه و به رسم یادبود هدایایی تقدیم خواهد شد.