به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، سوگواره شعر آفتاب جماران از ویژه‌ برنامه‌های بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل (ره) عصر روز گذشته با حضور امام جمعه، معاون فرهنگی و مطبوعات، رئیس اداره امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاعران آیینی در شهرستان هرسین برگزار شد.

در ابتدای مراسم، حاج روح الله باقری، امام جمعه شهرستان هرسین در وصف ویژگی‌های اخلاقی و منحصر به فرد امام خمینی (ره) به ایراد سخن پرداخت.

وی گفت: شما هنرمندان می‌توانید با هنر خود و شما شاعران با قلم خود، شخصیت‌های انقلابی امام را بسیار متبحرانه به نسل جوان بشناسانید و این امر باید در جامعه بسترسازی فرهنگی شود.

سپس معاون فرهنگی و مطبوعات اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه جهت برگزاری بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برنامه‌های خاصی تدارک دیده است.

جسری گفت: افتتاح نمایشگاه عکس ویژه رحلت امام خمینی (ره)، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره)، اجرای سوگواره شعر آفتاب جماران در شهرستان‌های صحنه، سنقر و کنگاور از ویژه برنامه‌های سالگرد رحلت امام خمینی (ره) است که در مرکز و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

ویژه‌نامه ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری و همچنین امام خمینی (ره) از دیدگاه متفکران جهان نیز در این ایام به صورت بروشور تهیه و توزیع می‌شود که هدف از این حرکت، یادآوری ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و ابعاد شخصیتی امام (ره) است.

یادآور می‌شود؛ کامران شاه علی، حسین خزایی، مریم مسرور، حبیب کیهانی، کرمعلی قربانی و مظفر درویش پور شاعرانی بودند که در این مراسم، به قرائت شعر پرداختند.

در پایان از خانواده گرانقدر شهید مدافع حرم، اکبر نظری به صورت ویژه تجلیل به عمل آمد.