به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، شعبانعلی آشوری افزود: در شهرستان شاهرود هم اکنون ١٦٣ مرکز فرهنگی هنری فعالیت دارند و بر اساس برنامه پنج ساله توسعه این مراکز در استان سمنان تا سال ١٤٠٠ بایدبه ٤١٨ مرکز افزایش یابد.

وی از برنامه ریزی برای اجرای حدود ١٠٤ برنامه فرهنگی هنری در سال جاری خبر داد و گفت: ٤٦ برنامه فرهنگی، ٣٣ برنامه هنری و ٢٥ برنامه قرآنی تا پایان سال در شاهرود اجرا خواهد شد.

آشوری با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات در مرداد ماه امسال ، یادآور شد: جشنواره های شعر غدیر، شعر کوثر و نمایشنامه نویسی و برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در ماه مبارک رمضان از جمله مهمترین این برنامه ها است.

وی با بیان اینکه کتابت حقوق شهروندی از رساله امام سجاد (ع) با همکاری انجمن خوشنویسان انجام می شود، اضافه کرد: آیین بزرگداشت مرحوم آیت الله طاهری، امام جمعه فقید شاهرود به عنوان یکی از مفاخر این شهر که به تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز رسیده است، در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ادامه داد: جشنواره کاریکاتور، اجرای نمایش با موضوع های اجتماعی، برپایی نمایشگاه آثار تجسمی و حجمی هنرمندان با موضوع تحقق شعار سال، اجرای جشنواره نمادهای نوروزی در اسفند ماه، جشنواره داستان نویسی رضوی در تابستان، برنامه های هفته فیلم و عکس با همکاری انجمن سینمای جوان و جشنواره تئاتر شهرستانی از دیگر برنامه های فرهنگی هنری امسال است.

آشوری افزود: جشنواره قرآنی کانون های فرهنگی هنری مسجدهای استان سمنان نیز هر سال در شاهرود برگزار می شود.

وی همچنین با تاکید بر سیاست شهرستان محوری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بیان کرد: این سیاست در شهرستان شاهرود هم در چارچوب توجه بیشتر به دیگر شهرها و بخش های آن، دنبال می شود.

آشوری از ایجاد تعدادی از مراکز فرهنگی- هنری در شهرهایی چون کلاته خیج و مجن خبر داد و گفت: با امامان جمعه این شهرها هم رایزنی شده تا بتوان تولید برنامه های فرهنگیهنری را در بخش های پرجمعیت شهرستان پیگیری کرد.

وی به اجرای ١٣٧ برنامه در سال ٩٥ نیز اشاره داشت و گفت: برگزاری محفل های انس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، آزمون سراسری قرآن کریم با شرکت بیش از ٤٥٠ تن، مسابقه حفظ سوره فجر در مدرسه ها در دهه فجر و راه اندازی دوباره انجمن قرآن و عترت پس از سال ها تعطیلی، از جمله فعالیت های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود بود.

آشوری با بیان اینکه پارسال ١٩ مورد شغل خانگی در حوزه های فرهنگی ایجاد شده، افزود: ١٠ نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز با مصوبه هایی درخصوص اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود درباره مهم ترین برنامه های هنری شهرستان در سال گذشته، یادآور شد: جشنواره نمایش نامه نویسی و نمایش نامه خوانی، اجرای ١٠ نمایش صحنه ای، اجرای کنسرت های موسیقی، برپایی١٥ نمایشگاه هنرهای تجسمی و هشت نمایشگاه خوش نویسی و برگزاری همایش مبارزه با بازی های غیر مجاز رایانه ای از مهم ترین برنامه های هنری شهرستان شاهرود بوده است.