سرویس استان های هنرآنلاین: مهدی احمدی در این باره گفت: به دنبال این هستیم که کودکان و نوجوان با ثبت باشگاههای کتابخوانی کتاب بخرند و بخوانند و در مورد آن بحث و گفت و گو کنند تا در نهایت نوشتن در مورد کتاب را یاد بگیرند و بتوانند به معرفی کتاب بپردازند.

او عنوان کرد: دور نخست برگزاری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در استان فارس فقط در شهر شیراز تشکیل شده است؛ این باشگاه‌ها در دوره جدید در شهرهای شیراز، اوز، ارسنجان، ممسنی و رستم برگزار خواهد شد که انتظار داریم با توجه به برگزاری کارگاههای آموزشی در شهرستانهای مورد نظر  و استقبال علاقمندان، بیش از ٣٠٠ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در استان فارس تشکیل شود.

وی با یادآوری اینکه گام نخست برای ثبت باشگاه دریافت معرفی نامه از یکی از ادارات ارشاد شهرهای شیراز، اوز، ارسنجان، ممسنی و رستم است، تاکید کرد: قبل از شروع به پر کردن فرم ثبت نام در سایت   bookpromotion.ir مطمئن باشید که این معرفی‌نامه را دریافت کرده‌اید و تصویری دیجیتال از آن را برای بارگزاری در فرم مربوطه آماده کرده‌اید. همچنین علاوه بر اطلاعات فردی مربی یا هماهنگ‌کننده، اطلاعات اعضای باشگاه، شامل نام، نام خانوادگی و شماره ملی آن‌ها باید در دسترس باشد.

احمدی با تاکید بر اینکه فرآیند ثبت نام بسیار ساده است و کافی است مربیان اعضای باشگاه خود را به همراه کد ملی آن‌ها معرفی کنند، تصریح کرد: کد ملی برای هماهنگی‌های بعدی به منظور رساندن کتاب همراه با تخفیف ۵۰ درصد به اعضای باشگاه است. کتابفروشی‌های هر شهرستان کد ملی کودکان و نوجوانان آن شهرستان را در اختیار خواهند داشت و هنگام مراجعه این تخفیف را به آن‌ها ارائه خواهند کرد.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه افزود: کتاب‌های قابل مطالعه در این باشگاه‌ها هم در ٤ فهرست و برای گروه‌های سنی مختلف تهیه و ارائه شده‌اند. این فهرست را هم خود پژوهشگران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان از میان کتاب‌های موجود در بازار انتخاب کرده‌اند. تخفیف فقط به این کتاب‌ها تعلق خواهد گرفت.

وی در پایان از همکاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی و مطبوعات، معاونت اداری و مالی و روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های ارسنجان ممسنی، رستم و اوز جهت برگزاری کارگاههای آموزشی باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان در استان فارس تشکر کرد.

الهه بهرامی