به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، این نمایشگاه عصر روز گذشته یکشنبه، ١٧ اردیبهشت، در گالری هنر فرهنگسرای امام‌ خمینی(ره) زنجان افتتاح شد تا ٢٠ اثر از این هنرمند در معرض دید عموم قرار گیرد.

ایرانه حیدری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان با اشاره به برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه "تجربه‌های رنگی" از امروز به مدت یک هفته دایر بوده و همه روزه از ساعت ٩ تا ١٣ و ١٦ تا ١٩ پذیرای علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

وی مضامین آثار رقیه بیات را نزدیک به سبک رئالیسم و ناتورالیسم عنوان کرده و ادامه داد: برخی آثار نیز در قالب پرتره و برخی با مضامین اماکن تاریخی و باستانی ایران است که در ابعاد ٥٠ * ٧٠ و ٥٠ * ٣٥ ارائه می‌شود.

رقیه بیات که رشته نقاشی را به صورت آزاد دنبال کرده و چهار سال آموزش دیده نیز در گفتگو با مسئول اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان زنجان اعلام کرد: این نمایشگاه اولین نمایشگاه انفرادی‌ام بوده و پیش از این در یک نمایشگاه گروهی شرکت داشته‌ام.

وی تکنیک نقاشی‌های خود را نقاشی با تکنیک پاستیل گچی، مدادرنگی و آبرنگ عنوان کرده و افزود: در جشنواره‌های مختلف حضور داشته و عناوین متنوعی کسب کرده‌ام که کسب مقام دوم در رشته نقاشی جشنواره بسیج و مقام سوم در  جشنواره شهرداری زنجان از جمله آنهاست.