سرویس استان های هنرآنلاین: آیین رونمایی از سایت رسمی انجمن فیلم کوتاه شیراز به همراه معرفی آن به اعضاء انجمن، فیلمسازان و علاقمندان فیلم کوتاه، در سالن مهر تالار حافظ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با حضور مسئولین و اعضاء هیئت ریسه انجمن فیلم کوتاه شیراز برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این آیین با نوید اختصاص دفتر و میزی دائمی برای انجمن فیلم کوتاه شیراز؛ افزود: امیدواریم در کنار انجمن های فعلی دیگر علاقه مندان نیز به راه اندازی اینگونه تشکل ها بپردازند و شاهد فضای بیشتری در حوزه عکس و فیلم باشیم تا در این مسیر حرکتها و فعالیت های گسترده تری رقم زده شود.

بهزاد مریدی عنوان کرد: جشنواره فیلم های کل گراش و بیشابور در حال برنامه ریزی برای اجراست و طی یک ماه آینده مجموعه "هفت سینما " در محل خلیج فارس افتتاح می شود.

وی برپایی سامانه و پایگاه اطلاع رسانی انجمن فیلم کوتاه شیراز را اقدامی موثر برای آگاهی بخشی دانست و گفت: انجمنهای نمایش، تجسمی، موسیقی و دیگر دفاتر نیز در حال راه اندازی سامانه های خود هستند تا از این طریق بتوان ارتباط لازم برای علاقه مندان فراهم گردد.

این مدیر فرهنگی در فارس در ادامه به سوال ها و نقطه نظرات حاضرین پاسخ گفت و با دعوت برای تشکیل جلسه ای به منظور ارائه دیدگا هها و نقطه نظرات بیشتر اهالی فیلم و عکس، بیان داشت: با گفتگو و تشکیل نشست هایی با سرمایه داران فرهنگی و تشویق آنها برای ورود به حوزه فیلم و سینما، قادر به راه اندازی و پشتیبانی هر چه بهتر این هنر تاثیر گذار در استانمان می شویم؛ همانگونه که طی یک ماه آینده مجموعه "هفت سینما" در محل خلیج فارس افتتاح خواهد شد. 

رئیس انجمن فیلم کوتاه شیراز نیز با بیان کلیاتی از دلایل و اهمیتی که وجود این سایت برای شهر و استان داراست، گفت: مهمترینش وجود بانک اعضای انجمن فیلم کوتاه شیراز است و سالها بود که جا و مکان معتبری نبود که همه‌ فعالان سینمایی را با نوع فعالیتشان مشخص کرده و از این طریق به تمام علاقه‌مندان و رسانه‌ها به درستی معرفی کند که به همین دلیل، بانک اعضا این امکان را فراهم میکند که در آینده افراد متخصص بهتر دیده شوند و هر کس داعیه‌ای دارد بتواند بهتر کار کرده و تخصصشان را عرضه کنند که این امکان با تاییدی که توسط انجمن فیلم کوتاه شیراز و حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از این انجمن صورت میگیرد حتمن به اتفاق بهتری نیز ختم می‌شود.

محسن مقدم، افزود: دومین مساله مجوزهاست. که این سایت این امکان را فراهم میکند که درخواست مجوز و تاییدیه از اطریق انجمن کاملا آنلاین و راحت انجام پذیرد. مشکلات و حاشیه‌ها از این طریق کمتر و پیشنهادات هم در این مسیر بهتر رسانده می‌شود که اگر اداره کل ارشاد هم بدین شیوه هماهنگ شود، بیشتر کاغذبازی‌ها و مراجعات اداری کمتر شده و روند فیلمسازی فعالان سینمایی بهتر و سهل‌الوصول تر خواهد شد.

مقدم اظهار داشت: اعلام شرایط دور جدید ثبت نام انجمن فیلم کوتاه شیراز و قبل از هر چیز تقاضا از تمام فعلان و اعضای سابق انجمن که روند ثبت نام را از طریق سایت دوباره انجام دهند که بدین طریق بانک اعضا و مشخصات لازم هر یک از عزیزان با صلاحدید خودشان و تایید انجمن بر بروی سایت قرار بگیرد و برای راه اندازی این سایت و همینطور پابرجا بودن آن و دیگر فعالیت‌هایی که برای خدمت رسانی به فعالان این عرصه قرار است انجام پذیرد علاقه مندان می توانند، مبلغی ناچیز سی هزار تومان برای ثبت نام سالیانه را واریز کنید. که این مبلغ بدون شک کمکی برای هر چه پویاتر شدن فعالیت های انجمن و رفع مشکلات سایت و دیگر فعالیت های انجمن است.

به گفته رئیس انجمن فیلم کوتاه شیراز ، چهل روز مدت زمانی است که برای ثبت نام دوباره اعضای سابق انجمن و همینطور اعضای جدید و تازه وارد در نظر گرفته‌ایم که بعد از آن در تاریخ ٣٠ خرداد مجمع انجمن جهت رفع مشکلات این انجمن برگزار شود و لازم به ذکراست روند ثبت نام در تمام زمان‌های سال امکان پذیر است و این زمان چهل روزه صرفا برای ثبت نام اعضای سابق و حضور اعضا در مجمع سالیانه است.

در این سایت امکان مشاهده مدارک لازم برای عضویت، ثبت نام، مشاوره بصورت مکالمه ای و معرفی تمام جشنواره های داخلی و خارجی فیلم کوتاه مطرح وجود دارد و اطلاع از تمامی فعالیت انجمن و دیگر رویداده های فیلم کوتاه از دیگر مزیت های آن است .