به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محمد حسن ضیایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروستان در نشست انجمن نمایش شهرستان سروستان ضمن تبریک سال نو و تقدیر از هنرمندان نمایش شهرستان سروستان و تقدیر از مهدی سلطانی سروستانی بخاطر حضور و اختصاص وقت خود به این نشست، فعالیتهای نمایشی را یکی از موثرترین و جذاب ترین هنرها برای انتقال مفاهیم دانست و گفت: هنر قدسی و الهی است اگر تاریخ را مطالعه کنیم در می یابیم کلیه آثار هنری ماندگار در تمامی ادوارصبغه الهی دارند.

وی اشاره داشت: انجمن نمایش شهرستان سروستان فعالیت خود در سال ٩٦ را طی این نشست با هدف ایجاد انگیزه، اشتیاق مضاعف علاقمندان، جذب اعضاء جدید به هنر نمایش و اخذ راهکارهایی که بتواند آینده نمایشی شهرستان را در سطح استان و کشور تامین کند ترتیب داده است.

محمد حسن ضیایی در خصوص شروع فعالیت انجمن نمایش و کارهایی که در حوزه تئاتر و فیلم در سال ٩٥ در شهرستان صورت پذیرفته و هم اکنون در حال انجام است گزارش مختصری بدین شرح عنوان کرد؛ اجراهای متعدد نمایش در سطح شهرستان و افتتاح طرح ملی "سینما سلام" برای اولین بار در استان فارس و شهرستانهای سروستان ،شیراز ،مرودشت و خرامه که انشاا... از تاریخ ١٧/١/٩٦ لغایت ٢٢/١/٩٦ با اکران فیم های سینمایی "سلام بمبئی" و "خوب بد جلف" روزانه در دو سانس از ساعت ٥ عصر(اکران فیلم سلام بمبئی)  و فیلم "خوب بد جلف" بعد از اذان مغرب و عشاء بلا فاصله اکران خواهد شد.

 او از عموم مردم با فرهنگ وفهیم شهرستان سروستان درخواست کرد به منظور رونق اکران فیلمهای به روز سینماهای کشور استقبال از این اکرانها ضروری است تا در آینده از فیلمهای به روز دیگر بتوانیم در مدت زمان بیشتری به مردم گرانقدر شهرستان عرضه کنیم.

در ادامه مهدی سلطانی سروستانی عنوان کرد: در شروع فعالیت هنرهای نمایشی یا هر فعالیت فرهنگی و هنری دیگر نباید ایده آل طلب بود و کسانی که این تفکر را دارند پیشرفت نخواهند کرد، بلکه باید از حد اقل ها، حد اکثر بهره برد و محدودیتها را تبدیل به فرصت کرد و در تمامی امور باید حس حسادت، نفاق ،بخل ودیگر اموری که مانع پیشرفت است را کنار گذاشت تا در سایه دوستی ها و همدلی به پیشرفت رسید.

 او عنوان کرد: کار هنری بایدجذاب باشد و هنرمند عنصر زیبایی و جذابیتی که در ذهن دارد را به زیبایی بیان  کند و سبب علاقه به این هنر شود، هنرمندان نمایش باید در پی انتخاب نمایشنامه هایی باشند که بتواند اختلافات را بر طرف کند. آدم با فرهنگ کسی است که مصالح جامعه را فدای خواسته های خود کند هنر مند همانند عکاس رادیاگراف است که تومرها ی زیر پوست را نمایان می کند، هنر مند باید سراغ موضوعاتی برود که سازنده باشد.    

وی همچنین دیگر وظایف هنرمند را اشاعه فرهنگ های صحیح و حذف فرهنگ های غلط در جامعه و کاستن رنجهای جامعه به استناد فرموده قرآن "خلق الانسان فی کبد)" دانست و رمز موفقیت در رشته های هنری را در  استعداد ،علاقه، پشتکار، مطالعه، فعالیت مستمر و صبوری افراد بیان کرد و در ادامه قول حضور بیشتر در شهرستان و برگزاری کارگاه آموزشی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرصتهای آینده  را به هنرمندان داد و با صبوری به پرسش ها و درخواست هنرمندان پاسخ داد.

در انتهای این نشست از استاد مهدی سلطانی، توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره مخابرات شهرستان سروستان  تقدیر شد.