به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سرپرست امور چاپ و نشر این اداره کل روز شنبه با بیان اینکه طرح مذکور در کتاب‌فروشی‌های تحت پوشش طرح اجرا می‌شود، گفت: زمان‌بندی اجرای این طرح ۱۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین است و کتاب‌فروشی‌های شرکت‌کننده در طرح باید دارای پروانه کسب با تاریخ معتبر باشند.

شمس ضحی دوست محمدیان، سقف تخفیف برای هر کتاب‌فروشی را حداقل ٢٠ میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار را حداکثر یک میلیون ریال بیان کرد و اظهار داشت: خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی عضو طرح عیدانه خرید کند و از تخفیف ٢٠ درصد برای کتاب‌های عمومی و ٢٥ درصد در کتاب‌های کودک و نوجوان برخوردار شود.

دوست محمدیان با اشاره به شرایط کتاب‌فروشی‌های متقاضی شرکت در طرح عیدانه کتاب، افزود: با توجه به مکانیزه بودن این طرح، کتاب‌فروشی‌ها باید مجهز به رایانه بوده و دسترسی کامل به اینترنت داشته باشند.

سرپرست امور چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه ثبت مشخصات کتاب‌های فروخته‌شده باید آنلاین و همزمان با فروش آن صورت گیرد گفت: نصب پوستر طرح عیدانه، در ورودی و محل قابل رؤیت فضای کتاب‌فروشی تا پایان طرح مذکور الزامی است.

در طرح‌های تابستانه و پاییزه کتاب در استان سمنان هفت کتاب‌فروشی این استان مشارکت داشتند.

در استان سمنان ٣٠ کتاب‌فروشی فعال وجود دارد.