به گزارش هنرآنلاین، علی اسدی در گفت وگو با ایسنا، از قدمت  شهرستان شهربابک سخن گفت و اظهار کرد: شهربابک اثری همانند روستای میمند با  قدمت ١٢هزار ساله دارد.

وی به ظرفیتهای علمی شهربابک اشاره و از شهرت شهربابک سخن به میان آورد و افزود: مردم شهربابک از فرهنگ بالایی برخوردار هستند، ضمن آنکه شهربابک به داشتن افراد  تحصیل کرده و کسب رتبه های برتر کنکور شهره است.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت بالای شهرستان شهربابک در بخش گردشگری اشاره و تصریح کرد: شهرستان شهربابک پتانسیل های مناسبی در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد که در راستای جذب گردشگر با معرفی آثار تاریخی و مناطق گردشگری شهربابک سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان ارشاد می توانند موثر باشند.

وی ابراز کرد: بطور مثال؛ با توجه به منحصر بفرد بودن دشت ریواس شهربابک، سازمان ارشاد با برگزاری جشنواره ریواس می تواند در معرفی شهربابک و جذب توریست کمک شایانی کند.

دبیر مجمع نمایندگان استان کرمان خطاب به سازمان ارشاد، عنوان کرد: خواستار اختصاص بخش تازه های کتاب به شهرستان شهربابک هستم، همچنین از تاثیر برگزاری نمایشگاه سالیانه کتاب در تشویق مردم به کتاب و کتابخانی نباید غافل شد.

وی تاکید کرد: شهرستان شهربابک فاقد سالن سینما است که باید سازمان ارشاد برای رفع این مشکل اقدام کند.

اسدی از قول مساعد وزیر ارشاد در رفع مشکلات شهربابک خبرداد و ابراز کرد: در نشست مشترک وزیر ارشاد دکتر صالحی امیری با مجمع نمایندگان استان کرمان، وزیر ارشاد نسبت به تامین کتاب مورد نیاز و همچنین اعطای تجهیزات سینمای سیار به شهرستان شهربابک قول مساعد داده است.