به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن در این نشست از برگزاری عصر شعر همزمان با دهه فجر خبر داد و افزود: در این مراسم از کتاب‌های استاد کریمی و دکتر نجفی رو نمایی خواهد شد.

علی سیف یار با اشاره به فعالیت ٢ انجمن فانی و شهید مفتح در شهرستان رزن اظهار کرد: در هر یک از این انجمن‌ها ٢٠٠ نفر مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: جشنواره انجمن‌های ادبی برای نخستین‌بار در سال ٩٦ برگزار خواهد شد و هر کدام از انجمن‌ها با ارسال یک طرح که قابلیت اجرا داشته باشد، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی یادآور شد: این طرح‌ها تا ١٠ بهمن‌ماه جمع‌آوری و ثبت خواهد شد البته امری که در طرح‌های ارسالی بسیار حائز اهمیت است، توجه به بومی بودن و قابلیت اجرایی شدن طرح‌ها بوده و طرح ارسالی باید خلاقانه باشد.

سیف یار با اشاره به سمینار علمی موج که در بندرعباس برگزار خواهد شد، گفت: این سمینار با موضوع نقش هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی  است که زمان ارسال مقاله تا ١٠ دی‌ماه و برگزاری سمینار در اسفندماه است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی استان همدان در ١٨ بهمن‌ماه، خاطرنشان کرد: این جشنواره که در شهرستان تویسرکان برگزار خواهد شد، در بخش‌های قبل از نیما، بعداز نیما، بخش آزاد و بخش ویژه برگزار می شود که بخش قبل از نیما و بعد از نیما شامل داستان، داستانک و شعر بوده و بخش ویژه شامل شعار سال، نماز و نیایش و امر به معروف و نهی از منکر است. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رزن اهداف برگزاری جشنواره را ایجاد تحرک و پویایی در حوزه‌های شعر و داستان، شناسایی استعدادهای جدید در حوزه‌های شعر و داستان و فراهم آوردن فضای علمی برای نقد تعدادی از آثار ارائه شده و معرفی صاحبان آثار برتر و تشویق حوزه ادبیات برشمرد.

وی با بیان اینکه قالب اشعار محدودیتی ندارد، تصریح کرد: هر شاعر و نویسنده می‌تواند حداکثر با ٣ اثر در جشنواره شرکت کند به این شرط که آثار ارسالی در جشنواره قبلی ارائه نشده باشد.

سیف یار یادآور شد: آخرین مهلت ارسال آثار پایان دی‌ماه است و متقاضیان می‌توانند آثار خود را برای شرکت در جشنواره مذکور به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه سالن مجتمع فرهنگی هنری اندیشه هر روز بعدازظهر برای فعالیت یک انجمن اختصاص داده شده است، ادامه داد: انجمن‌ها بستر مناسبی برای همراهی و همدلی با هنرمندان شهرستان هستند.