به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، در متن پیام احد جاودانی آمده است :

فرهنگ ایران زمین، سرشار از زیبایی هاست و در هر ورق از تاریخ این سرزمین پهناور، نقاط درخشان فراوانی خودنمایی می کند ؛ فیلسوفان، دانشمندان، شاعران و هنرمندان این دیار کهن، الماس هایی بی بدیل بوده و آثار پرشکوهشان، پیشانی تمدن سرشار از مفاهیم والای انسانی...

هنرهای نمایشی این سرزمین، صندوقچه ای زرین و بی مانند است که از شبیه خوانی و تعزیه گرفته تا پرده خوانی و نقالی، خیمه شب بازی و نمایش تخت حوضی و سیاه بازی، همه را در خود گرد آورده و منبع الهام آفرینندگان تئاتر مدرن امروز در سرتاسر دنیا شده اند.

از این رو، بر ماست که در حفظ و احیای نمایش های آئینی و سنتی کشورمان، درنگ نکرده و در این مسیر،آنچه در دست داریم را به خدمت گیریم ؛ و نمایش سنتی سیاه بازی از همین صندوقچه زرین، چندی است که به مدد هنرمندان پرتلاش استان مازندران، جانی دوباره در کشور یافته و معدود سیاه بازان این سرزمین را در محفلی صمیمانه گردهم می آورد.

مفتخریم که بعد از برگزاری دو دوره ی باشکوه جشنواره سراسری نمایش های سیاه بازی، میزبان سومین دوره این جشنواره در استان هنرمند پرور و نمایش خیز مازندران هستیم و یاد استاد بزرگ این عرصه، هنرمند سیاه‌صورت ِسپیدسیرت زنده‌یاد استاد «سعدی افشار» که میهمان بزرگ دوره نخست این جشنواره بود را گرامی می داریم.

مقدم شما هنرمندان حاضر در سومین جشنواره سراسری نمایش های سیاه بازی از چهارگوشه ایران اسلامی را ارج نهاده و روزهای به یادماندنی و پرباری را برای همه شما عزیزان آرزو می کنم. 

احد جاودانی  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

 سومین جشنواره سراسری نمایش های سیاه بازی با حضور ٧ گروه از استان های سمنان، زنجان، گلستان، همدان، تهران و یزد ، از تاریخ ٦ تا ٨ دی ماه ١٣٩٥ در مجتمع فرهنگی و هنری ساری برگزار می شود.