به گزارش هنرآنلاین، محمد رضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  با اعلام این خبر افزود:دهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران،  سینما "حقیقت" از ١٤  تا ٢١ آذر ماه  با حضور ٧٠ مستند ساز  داخلی و خارجی و تعدادی از مستند سازان استان کرمان در هفت بخش  در تهران برگزار می شود .

علیزاده تصریح کرد:این اداره کل در راستای تقویت و حمایت از فعالیتهای سینمایی و نیز مرور فیلمهای منتخب جشنواره، طبق تفاهم نامه ای با دفتر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از ٢٣ آذر ماه میزبان حدود ٨٠ نفر از برگزیدگان ،هیات داوران و مسولان برگزاری دهمین جشنواره سینما حقیقت است.

مدیر کل ارشاد استان کرمان  ادامه داد:طی این مدت،علاوه بر اکران سه فیلم برگزیده مستند ؛ حداقل ٣٠ فیلم از فیلم های برگزیده جشنواره امسال و فیلم های برگزیده تعدادی از فیلم سازان مستند کرمان در سالن سینما "شهر تماشا " اکران خواهد شد .

علیزاده گفت:همچنین کارگاههای آموزشی جهت شرکت علاقه مندان ، هنرمندان و اهالی سینما در تهران و کرمان  تدارک دیده شده است .

وی با اشاره به اینکه حداقل ١٤ فیلم از سینما گران کرمانی در جدول اصلی جشنواره قرار گرفته  و در سالن های اصلی در زمان مناسب اکران می‌شود ،تاکید کرد:اکران ساخته های سینمای مستند کرمان در تهران و کرمان وآشنایی مردم با این تولیدات و دیده شدن توان و بضاعت سینمای مستند ،مهمترین وجه این جشنواره برای هنرمندان استان کرمان است .