به گزارش هنرآنلاین، سید خلف حوتی نژاد معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: به منظور به تصویر کشیدن آئین های بومی ، محلی ، سنتی و ایرانی عزاداری در ماه محرم و شناساندن حادثه عاشورا از نگاه دوربین و تقویت و تبادل تجربه های هنری میان هنرمندان فعال استان یزد و ایران اسلامی سوگواره عاشورایی "عکس پلک" چهارم آذرماه با معرفی برگزیدگان و آثار راه یافته به نمایشگاه در ابرکوه برگزار می شود.

وی ادامه داد: سوگواره مذکور در دو بخش اصلی( شامل جلوه گاه فرهنگ و معماری بومی شهرستان ابرکوه در ماه محرم) و بخش ویژه (شامل جلوه گاه فرهنگ و معماری ایرانی اسلامی در ماه محرم برگزار و نمایشگاه آن پنجشنبه ١٨ آذرماه(همزمان با شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام) لغایت ٢٥ آذرماه ١٣٩٥در محل مجموعه تاریخی خانه آقا زاده ابرکوه دایر خواهد شد.

وی گفت:موضوعات عکاسی شامل ١- معماری بومی ، سنتی در ماه محرم ٢- پوشش و لباس بومی ، محلی در ماه محرم ٣- آئین های بومی ، سنتی در ماه محرم ٤- نذری های بومی ، محلی در ماه محرم بود که بر این اساس نهایتا تعداد ١٢٥٠ قطعه عکس( شامل ٥٣ عکاس در بخش اصلی و ١٩٦ عکاس در بخش ویژه) از سراسر ایران به دبیرخانه سوگواره مذکور ارسال شد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت :پس از آن در مرحله انتخاب ٤٣ عکاس در بخش اصلی و ١٤٢ عکاس در بخش ویژه به مرحله داوری راه یافتند.

وی افزود:در مرحله داوری پس از بررسی های انجام شده ٢٠ قطعه عکس در بخش اصلی و ٢٠ قطعه عکس در بخش ویژه به مرحله نهایی و حضور در نمایشگاه راه یافتند. که در بخش اصلی ٤ نفر و در بخش ویژه ٣ نفر حائز رتبه اول ، دوم و سوم شدند.

به گفته وی، پس از معرفی اسامی برگزیده گان و راه یافته گان به نمایشگاه سوگواره مذکور از تاریخ ١٨ آذر لغایت ٢٥ آذر نمایشگاهی در شهرستان ابرکوه در محل مجموعه تاریخی آقازاده و پس از آن از تاریخ ٢٧ آذر لغایت ٢ دی در یزد در محل گالری گنجینه فرهنگ و هنر نمایشگاهی از آثار برگزیده برگزار خواهد شد.