سرویس استان‌های هنرآنلاین: جمشید رضایی با بیان اینکه روز نخست نمایشگاه کتاب فارس با نشست کتاب درمانی با حضور شعله ارسطوپور طی شد با اشاره به اینکه در این نشست راهکارهایی برای کمک به کودکان و نوجوانان در تالار گفت و گو اصلی در سالن سرو مطرح شد، عنوان کرد: در ادامه این نشست‌ها تالار گفت و گوی سرو جمعه ۵ آذرماه از ساعت۱۷.۳۰به مدت یک‌ساعت میزبان دکتر اسماعیل آذر بود که به شعر و مشاعره اختصاص دارد.

وی از برپایی نشستی با عنوان سواد رسانه‌ای، اولویت نوظهور جهانی با حضور دکتر حسن مقدس زاده در روز جمعه خبر داد که از ساعت ۱۸ و سی دقیقه به مدت یک ساعت برگزار  شد.

مدیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس همچنین به دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد اشاره کرد و افزود: شنبه در سومین روز از نمایشگاه کتاب فارس مهدی یزدانی خرم، نویسنده کتاب‌های "من منچستریونایتد را دوست دارم" و "سرخ سفید" هر دو از نشر چشمه تالار گفت و گوی سالن سرو از ساعت ۱۶ پیرامون داستان و رمان به سخنرانی می پردازد.

رضایی همچنین به برنامه‌های روز شنبه نمایشگاه در این سرای گفت و گو اشاره کرد و افزود: شب شعر محمد شعبانی، کیوان نریمانی، ندا کامیاب، احمد فرید مند، نیما تقوی، راد قنبری، سیمین رهنمایی، ساسان کشوری و سهند چهل تنان از ساعت ۱۷ وسی دقیقه آغاز می‌شود. این درحالی‌ست که شنبه شب سرای گفت و گوی سالن سرو میزبان نشست "نقش زنان در تحقیق و توسعه علم" با حضور دکتر هاجر صفاهیه است.

وی برنامه تالار گفت و گوی ملاصدرا را هم اعلام کرد و گفت: جمعه ۵ آذرماه در دومین روز نمایشگاه کتاب فارس نشست بررسی آثار طنز انقلاب و دفاع مقدس از ساعت ۱۰ و سی دقیقه صبح با حضور داوود امیریان، اکبرصحرایی و حمید اکبرپور برگزار شد. این درحالی‌ست که عصر جمعه از ساعت ۱۵ تالار گفت و گوی ملاصدرا میزبان رونمایی از تارنما، پوستر و... همایش ریحانه النبی به همراه نشست "عصر مدافعان حرم و ادبیات انقلاب و دفاع مقدس" و بررسی آثار و تجلیل از نویسندگان فعال در این زمینه با حضور خانواده شهدا، نویسندگان و علاقه مندان به این حوزه است.

مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب فارس در ادامه از برنامه‌های جنبی روز سوم نمایشگاه نام برد و افزود: عرفان و اخلاق در ادبیات و عرفای فارس نشستی است که از ساعت ۱۰ و سی دقیقه صبح به مدت ۱/۵ ساعت با حضور یوسف نیری و محمدمهدی خیراندیش برگزار خواهد شد. همچنین در ادامه عصرشنبه نیز احمد اکبرپور، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و اکبر صحرایی، نویسنده ادبیات پایداری از "تجربه‌های تلخ و شیرین نویسندگی" سخن می‌گویند.

رضایی دیگر برنامه روز سوم نمایشگاه کتاب فارس را که از ۱۷.۳۰ تا ۱۹ برگزار می‌شود را حاوی نشست "هویت شناسی فرهنگی" با حضور منصور طبیعی و سعید زاهد زاهدانی عنوان کرد.

وی برنامه های سرای کودک نمایشگاه کتاب فارس را هم برشمرد و عنوان کرد: جمعه ۵آذر در ادامه برنامه‌های جنبی نمایشگاه از ساعت ۱۶ به مدت یک ساعت با موضوع قصه گویی، نقاشی و مسابقه برگزار  شد.

نشستها، شب های شعر و جلسات سخنرانی پانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس در سرای کودک در سالن نرگس، سرای گفت و گوی اصلی در سالن سرو و سرای گفت و گو ۲ در سالن ملاصدرا برگزار می شوند.

در پانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس ۷۵ غرفه ناشر استانی، ۵۲ ناشر لاتین و ۴۵ ناشر در غرفه فروش متمرکز و ۱۵هزار و۲۰۰ عنوان توسط ناشران بین الملل و بیش از ۸۲هزار عنوان توسط ۷۶۴ ناشر و نمایندگی داخلی در ۵۵۰ غرفه حضور دارند.

پانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس که از پنجشنبه ۴ آذرماه جاری در شیراز آغاز شد تا ۹ آذر ادامه دارد.