سرویس استان های هنرآنلاین: نمایشگاه خوشنویسی شکسته نستعلیق حاصل هنرنمایی جواد آقاجری است که به مدت ١٠ روز در نگارخانه استاد غلامی فرهنگ و ارشاد فارس در معرض دید همگان قرار گرفته است.

آقاجری که متولد استان خوزستان شهرستان بهبهان در سال ١٣٥٧ است، خوشنویسی را از سال  ١٣٦٨ زیر نظر استاد محمدحسین آقاجری آموخته و گذراندن دوره فوق ممتاز را در شیراز زیر نظر استاد معین خواه و قبول شدن در دوره فوق ممتاز را در ادامه کسب کرد.

این هنرمند خوشنویس پیرامون خود، گفت: در خانواده ای که همه اهل قلم و هنر بودند با همراهی و تشویق برادرها از ٩ سالگی شروع به مشق کردن نمودم و در رشته شکسته نستیلق به شیوه و سبک استاد کابلی خوانساری ادامه  فعالیت نمودم .

وی با بیان اینکه نمایشگاه "مشق عشق" به طور انفرادی برگزار می شود، با توجه به قرار گرفتن ٣٠ اثر در این نگارخانه، عنوان کرد: در این نمایشگاه به روی دیوار قرار گرفته از آثار شاعران نامی همچون حافظ، سعدی، شهریار،  سنایی، غزنوی، سهراب سپهری، خواجه عبدالله انصاری، فروغ فرخزاد و رحمت الله فروتن استفاده  شده است.

آقاجاری، ادامه داد: اشعار با توجه به ترکیبات مختلف و وجود اشعاری که بتوان به خوبی اثری را ارایه داد انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: در مورد اثر از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر، یادگاری که در این گنبد دوار بماند می توان گفت نوعی ابتکار و تلفیق و ادغام کلمات و حروف است که نوعی ترکیب خاص و زیبا را ایجاد میکند

آقاجری با اشاره به اینکه انجام کار خوشنویسی در کنار شغل کارمندی و مشغله فراوان آن تداخلی برای او ایجاد نکرده، گفت: مرتب و مداوم در اوقات مناسب شروع به مشق کردن و تمرین میکنم.

وی هنر خوشنویسی را سیقل دهنده و آرامش بخش روح و روان  هنرمند دانست، افزود: تا جایی که نقش موسیقی سنتی در کنار خوشنویسی و مکمل بودن این دو مقوله در کنار همدیگر موجب  می شود خوشنویس اثری فاخرتر مشق کند و زیبایی شناختی را در این هنر به نمایش بگذارد.

بر این اساس، نمایشگاه خوشنویسی "مشق عشق" از ٢٠ آبان ماه آغاز شده و به مدت ١٠ روز در نگارخانه استاد غلامی واقع در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس قرار دارد