به گزارش هنرآنلاین، این شاعر مشهدی درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، به مناسبت سالروز درگذشت قیصر امین‌پور، اظهار کرد: این شاعر بزرگ دکترای ادبیات داشت و همزمان که شاعر موفقی بود، در رشته ادبیات نیز به تدریس پرداخت و از میان استادان ادبیات، افرادی مانند قیصر امین ‌پور در ادبیات کهن و شعر معاصر بسیار مسلط بودند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشعار قیصر امین‌پور به شعار نزدیک‌تر بود چرا که در اوایل انقلاب شرایط به گونه‌ای بود که بیشتر، شعارها مطرح می‌شدند.

عصمتی عنوان کرد: در واقع آرمان‌های انقلاب به صورت شعار بیش‌تر در طبع مردم و شاعران متجلی  و به تدریج این شعارها به شعر تبدیل شد در نتیجه اندیشه‌ها و تفکرات انقلابی توسط افرادی مانند امین‌پور، ابوالقاسم طهماسبی و ... به صورت شعر وارد متن جامعه شد.

این شاعر مشهدی تصریح کرد: قیصر امین‌پور جزو افرادی بود که بسیار زیبا و جدی به مقوله جنگ می‌پرداخت در واقع اشعار جنگ را نه به صورت شعار بلکه به عنوان یک اثر عمیق و تاثیرگذار به کار می‌گرفت.

وی ادامه داد: قیصر امین‌پور اولین فردی بود که شعر دفاع مقدس را سرود و در این زمینه  بر گردن شعر معاصر حق دارد زیرا نگاه متعهدانه او در همه زمینه‌ها مثال زدنی است.

وی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب بیش‌تر نگاه دین‌گریزانه‌ای به شعر مطرح می‌شد اما بعد از انقلاب افرادی مانند امین‌پور، حمید سبزواری، علی معلم، علی موسوی گرمارودی و همچنین مهرداد اوستا از بزرگانی بودند که جلوی این دیدگاه را با سرودن اشعار خود گرفتند.

قیصر امین‌پور بر دل شاعران جوان موج ایجاد کرد

وی گفت: قیصر امین‌پور به دلیل سن کمی که داشت توانست با جوانان ارتباط برقرار کند و این امر باعث شد تا بر دل شاعران جوان موج ایجاد کند چرا که نگاه متعهدانه‌ او به شعر باعث شد تا از محبوب‌ترین شاعران باشد.

عصمتی عنوان کرد: اشعار آیینی و نیز دفاع مقدس و کودکانه از جمله کارهایی است که امین‌پور انجام داده و در کارنامه خود به ثبت رسانده است.  

این شاعر مشهدی اظهار کرد: تواضع و فروتنی قیصر امین‌پور در میان شاعران زبان‌زد بود و این امر باعث شد تا در دل شاعران جوان بیشتر نفوذ کند و هنگامی که خبر فوت او منتشر شد، جامعه ایرانی از این خبر دردناک متاثر شدند.