به گزارش هنرآنلاین، ثریا صدقی، نویسنده رمان «بهنو» با بیان این که این مجموعه نخستین داستان بلندی است که به رشته تحریر درآورده، گفت: این مجموعه حول شخصیت دختری با نام «بهنو» دختری روستایی، باسواد، بلندپرواز و تحصیل کرده است که به خاطر مشکلاتی که برایش پیش می‌آید همه اهالی درصدد رفع مشکل او بر می‌آیند و راه‌حل‌های خود را ارائه می‌دهند.

صدقی از این که این رمان در ژانر «لوکالکاله» که به نوعی رنگ محلی نوشته شده است، اظهار کرد: در واقع این رمان، به خرده‌فرهنگ‌های شمال خراسان می‌پردازد. این نویسنده و مدرس کارگاه‌های داستانی‌نویسی حوزه هنری خراسان شمالی، به ارتباط نام افراد با شخصیت افراد در این رمان اشاره کرد و از کاربردی بودن اسامی به کار گرفته شده در دل داستان سخن گفت.

صدقی نویسنده ۲ مجموعه داستان کوتاه «هم نمک» و «کوچه سنگی» با اشاره به اینکه این اثر توسط انتشارات «طنین قلم» منتشر و روانه بازار شده است، بر این نکته که هدفم از این رمان معرفی خرده‌فرهنگ‌ها بود، تصریح کرد: از سال ۹۵ بر اساس خبری که در خصوص گم شدن یک دختر شنیدم، شروع به نوشتن این رمان کردم و بعد از وقفه‌ای، در دوران کرونا یادداشت‌هایم را جمع‌آوری کرده و داستان را سر و سامان دادم.