به گزارش هنرآنلاین، سومین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی آذری در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی از رهگذر داستان‌نویسی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

این جشنواره در سه بخش داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستانک (داستان بسیار کوتاه) با محور موضوعی در بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود.

موضوعات بخش اصلی جشنواره شامل سبک زندگی و سیره امام رضا (ع)، تعالیم و آموزه‌های رضوی با رویکرد کار، تولید، تلاش و خدمت‌رسانی، آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران، خاندان، اصحاب و یاران امام رضا (ع)، فرهنگ زیارت، خانواده‌، کودکان و نوجوانان و فریضه نماز و در بخش ویژه شامل جلوه‌های فرهنگ رضوی در دوران دفاع مقدس (رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و شهدا، بهره گیری از منویات امام رضا (ع) در مواجهه با مصایب و بلایا (کرونا و …) است.

علاقه‌مندان می‌توانند در سه گروه سنی زیر ۱۸ سال، ۱۸ تا ۳۵ سال و بالای ۳۵ سال آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا روز دوشنبه ۲۰ مهر امسال ادامه دارد، با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا تمامی مراحل برگزاری جشنواره به صورت مجازی صورت خواهد گرفت. ارسال آثار منحصراً از طریق ثبت نام الکترونیکی به نشانی portal.shamstoos.ir است.