به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، حسین اسحاقی در این‌باره اظهارداشت: این اداره کل برای یک سال جاری برنامه‌های متوعی را تعریف کرده که از این تعداد 22 برنامه شاخص و 9 برنامه در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای پویش ملی سواد رسانه‌ای، طرح پژوهشی سند توسعه پایدار شرق و غرب، برگزاری دومین همایش سبک زندگی ایرانی و اسلامی، برگزاری جشنواره داستان کوتاه شهید شهسواری و اجرای سلسله کارگاه‌های طرح تربیت مربی (گفت‌و‌گوی فرهنگی) ازجمله برنامه‌های سال جاری خواهد بود.

اسحاقی همچنین جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی جنوب کرمان، هفته فیلم و عکس، جشنواره ملی دوسالانه خوش‌نویسی شهید هوشنگ مداحی‌پور و دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان را از دیگر برنامه‌های ملی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان طی سال جاری اعلام کرد.

وی هدف‌گذاری برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان را در راستای برنامه‌های کلان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: این برنامه‌ها با نظر و مشورت کارشناسان تخصصی اتخاذ شده است.

اسحاقی با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اتخاذ شده است، بیان داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا  برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی این اداره کل به صورت مجازی انجام شده است.

وی گفت: در صورت عادی بودن شرایط، برنامه‌ها به صورت معمول و در شرایط محدودیتی، برنامه‌ها با بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بر توازن فرهنگی در جامعه تاکید و از اجرای برنامه‌های اختصاصی هر شهرستان بر اساس ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی خبر داد.

وی مصداق واقعی عدالت فرهنگی را سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث "ایران فقط تهران نیست" دانست و گفت: برقراری توازن فرهنگی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان به صورت ویژه در دستور کار است.

اسحاقی اظهار داشت: در مدیریت جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان که از نیمه سال ۹۵ کار خود را آغاز کرد تلاش شده تا بر اساس مدل توسعه فرهنگی و دغدغه‌های مقام معظم رهبری، سیاست‌های فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسامی و اسناد بالادستی و برنامه‌های دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زیرساخت‌های فرهنگی در راستای مدل توسعه‌ای استان و بنا بر ظرفیت‌های موجود منطقه ایجاد شود.